خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمیته یهودیان آمریکا جایزه کرامت انسانی را به شیخ عبدالله بن بیه اهدا کرد

کمیته یهودیان آمریکا (AJC) روز چهارشنبه ۲۰ سپتامبر طی مراسمی در شهر نیویورک جایزه کرامت انسانی خود را به شیخ عبدالله بن بیه اهدا کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمیته یهودیان آمریکا (AJC) روز چهارشنبه ۲۰ سپتامبر طی مراسمی در شهر نیویورک جایزه کرامت انسانی خود را به شیخ عبدالله بن بیه اهدا کرد.

بن بیه رهبری مجمع صلح خاورمیانه، ریاست انجمن صلح ابوظبی و همچنین ریاست شورای حقوق اسلامی امارات متحده عربی رادر کارنامه خود دارد.

کمیته یهودیان آمریکا (AJC) یک سازمان صهیونیستی است که هرگونه دعوت برای از بین بردن دولت یهود، یا اعتقاد بر این که یهودیان به تنهایی حق تعیین سرنوشت ندارند را یهودستیزی می‌داند.

همچنین در مراسم اهداء جایزه کرامت انسانی به بن بیه،AJC ترجمه عبری منشور پیمان جدید فضیلت را بین هزاران خاخام و دیگر رهبران جامعه یهودی در اسرائیل و سراسر جهان توزیع کرد.

این منشور تاکید می‌کند که «اتحاد میان مردم از همه ادیان، که هر یک از سنت‌های مربوط به خود برای ارتقای فضایل جهت احترام، بردباری و صلح استفاده می‌کنند، می‌تواند به خاموش کردن شعله‌های جنگ و شکست عوامل ترور و درگیری کمک کند.»

پیمان فضیلت تلاشی در بین ادیان است تا اعضای خود را قادر سازند در کنار یکدیگر در صلح و شادی زندگی کنند.

اهداء این جایزه و ترویج این منشور، عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را ترویج می‌کند که با یک گردهمایی بین الادیانی با حضور رهبران جوامع مذهبی ابراهیمی که توسط بن بیه برگزار شد، آغاز شد.

در سال ۲۰۱۵، بن بیه جنگ قدرت بین عربستان سعودی و ایران برای برتری منطقه‌ای و همچنین اشغال هفت دهه فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را به عنوان مناقشات تاریخی توصیف کرد.

عبدالله بن بیه
بن بیه همچنین معتقد بود اختلاف بین شیعه و سنی، مشکلی است که ۱۴۰۰ سال پیش به وجود آمده است و یهودیان و اعراب در فلسطین اشغالی قدمت ۲۰۰۰ ساله دارند.

آتیکا که مایل بود نام خانوادگی خود را افشا نکند، در حال گذراندن دوره کارشناسی ارشد خود در رشته مطالعات فلسطین است. او می‌گوید که پذیرش چنین جوایزی توسط سازمان‌هایی مانند AJC پیام اشتباهی مخابره می‌کند.

او به میدل ایست ‌ای گفت: «دریافت جایزه توسط یک سازمان شناخته شده صهیونیستی افتخار نیست. و اگرچه ترویج عادی سازی با اسرائیل هم محسوب نمی‌شود، اما این یک داستان کاملاً متفاوت است. عبدالله بن بیه به اسلام آگاه است. من فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم این را تصدیق کنیم. اما او باید بهتر از ما بداند که پذیرش این جایزه با وجود جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده و هنوز هم ادامه دارد، چه معنایی خواهد داشت.»

بن بیه همچنین نقش مهمی در زندگی حمزه یوسف، از علمای مسلمان مقیم آمریکا داشت.

در سال ۲۰۲۰، یوسف به دلیل حمایت علنی از انتخاب امارات متحده عربی برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با موجی از انتقادات مواجه شد. این تصمیم همچنین به طور گسترده توسط بسیاری از مقامات مذهبی مسلمان مورد انتقاد قرار گرفت.

مجمع ترویج صلح در جوامع مسلمان، که یوسف در آن مشغول کار است، در آن زمان بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد عادی‌سازی «رژیم صهیونیستی را از گسترش حاکمیت خود بر سرزمین‌های فلسطینی باز می‌دارد» و ابزاری برای «ارتقای صلح و ثبات در سراسر جهان» است.

یوسف بعداً در این باره گفت: «درگیر راهبردها یا معاهدات ژئوپلیتیکی نبوده یا آن را تأیید نکرده است».

یوسف همچنین در بیانیه‌ای در فیس‌بوک اعلام کرد: «بیعت من با مردم مظلوم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و غیره بوده و همچنان هست».

منبع میدل ایست
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.