خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس اقلیم کردستان: دین فرزندان مسیحی نباید با تغییر دین پدر یا مادرها تغییر کند!

بارزانی «رئیس اقلیم کردستان» با اشاره به اهمیت آزادی مذهب و حق انتخاب دین برای افراد، اظهار داشت: “ما معتقدیم که دین کودکان در خانواده‌های مسیحی نباید به طور خودکار با تغییر دین یکی از والدین تغییر کند.

به گزارش تحریریه ردنا (ادیان نیوز)، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی خانواده در کلیسای جامع اربیل، بر حفظ دین کودکان در خانواده‌های مسیحی در صورت تغییر دین یکی از والدین تأکید کرد.

بارزانی با اشاره به اهمیت آزادی مذهب و حق انتخاب دین برای افراد، اظهار داشت: “ما معتقدیم که دین کودکان در خانواده‌های مسیحی نباید به طور خودکار با تغییر دین یکی از والدین تغییر کند. کودکان تا زمانی که به سن قانونی برسند و خود در مورد دین خود تصمیم بگیرند، باید از دین پدر و مادرشان پیروی کنند.”

در حال حاضر، هیچ قانون مشخصی در اقلیم کردستان در مورد دین فرزندان در خانواده‌هایی که یکی از والدین دین خود را تغییر می‌دهد، وجود ندارد.

این موضع‌گیری بارزانی با استقبال رهبران مسیحی در اقلیم کردستان مواجه شد. آنان ضمن قدردانی از تعهد ایشان به حمایت از حقوق اقلیت‌های مذهبی و آزادی مذهب در منطقه، بر اهمیت حفظ هویت دینی و فرهنگی نسل‌های آینده تأکید کردند.

در حال حاضر، هیچ قانون مشخصی در اقلیم کردستان در مورد دین فرزندان در خانواده‌های مسیحی با تغییر دین والدین وجود ندارد و این موضوع به صورت موردی توسط دادگاه‌ها بررسی می‌شود.

اظهارات بارزانی نشان‌دهنده تعهد ایشان به یافتن راه‌حلی عادلانه و مبتنی بر احترام به حقوق همه افراد در این زمینه است.

جامعه مسیحیان در اقلیم کردستان

مسیحیان یکی از اقلیت‌های مذهبی در اقلیم کردستان هستند که سابقه‌ای دیرینه در این منطقه دارند. آنها عمدتاً از دو گروه آشوری و کلدانی تشکیل شده‌اند و جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

مسیحیان در اقلیم کردستان از آزادی مذهب برخوردارند و می‌توانند آزادانه به دین خود عمل کنند. آنها همچنین در پارلمان و دولت منطقه نمایندگان خود را دارند.

با این حال، مسیحیان در سال‌های اخیر با چالش‌هایی نیز روبرو بوده‌اند. به عنوان مثال، تعداد آنها به دلیل مهاجرت و نرخ پایین تولد کاهش یافته است.

ضمن اینکه، برخی از آنان معتقدند گاهی با تبعیض و عدم تحمل از جانب گروهای رقیب نیز مواجه می‌شوند.

اما در این میان اظهارات اخیر نچیروان بارزانی به عنوان گامی مثبت در جهت حمایت از حقوق مسیحیان در اقلیم کردستان تلقی می‌شود.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.