خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور همگام اقلیت‌های دینی در پای صندوق‌های رأی جلوه‌ای از وحدت و همدلی ملت ایران

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، اقلیت‌های دینی آذربایجان‌غربی همگام با دیگر برادران مسلمان خود با حضور در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر عشق و وفادرای خود به انقلاب و نظام را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که فتنه‌افکنی دشمنان داخلی و خارجی راه به جایی نخواهد برد.

یکی از هموطنان ارمنی حاضر در محل شعبه اخذ رای با بیان اینکه رای خود را در ساعات اولیه صبح به صندوق انداخته است، گفت: حضور اقلیت‌های دینی در پای صندوق رای و شور مثال‌زدنی ارامنه برای شرکت در انتخابات، هم بدخواهان نظام را ناامید می‌کند و هم آزادی پیروان ادیان الهی در ایران را به نمایش می‌گذارد.

«افیک آلکسان» ادامه داد: شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است و ما نیز به عنوان یک ایرانی وفادار به وطن به وظیفه خود عمل کردیم و در پای صندوق‌های رای حاضر شدیم.

وی اضافه کرد: حضور ما در پای صندوق‌های رای پیام بزرگ همبستگی ملی را به جهانیان ارسال کرده و بار دیگر به جهانیان ثابت می‌کند که ملت ایران همچنان در کنار هم هستند و با وجود تمام توطئه‌های دشمنان، عزم و اراده آنان کوچکترین خللی ندیده‌ است.

اقلیت‌های دینی ساکن در ایران جزء جدایی‌ناپذیر ملت هستند و همواره در تمامی صحنه‌ها با عشق تمام حاضر می‌شوند و به وظیفه ملی و شرعی خود عمل می‌کنند.

«آلکسان» با تاکید بر اینکه دموکراسی موجود در ایران بسی فراتر و ارزشمندتر از دیگر کشورهای جهان است، اظهار داشت: حضور همگام اقلیت‌های دینی با هموطنان ایرانی در پای صندوق رای، جلوه‌ای از وحدت و همدلی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

یک شهروند دیگر آشوری نیز که همراه دیگر هموطنان آشوری در محل اخذ رای حاضر شده بود، بیان کرد: امروز با دوستان و آشنایان تصمیم گرفتیم به صورت دسته‌جمعی در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و رای خود را به صندوق بیاندازیم.

«هرمز اوهانس» با بیان اینکه با حضور در ستادهای انتخاباتی و مطالعه برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی سعی کرده‌است به فرد شایسته‌ای رای بدهد، افزود: هیچ‌یک از صحنه‌های انقلاب از حضور اقلیت‌های دینی خالی نبوده است و آنان همواره گام‌های جدی برای توسعه و سربلندی کشور برداشته‌اند.

وی ادامه داد: ما با علاقه تمام افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنیم و در مقابل نیز از آنان انتظار داریم تا پس از انتخاب شدن، مطالبه‌های جمعی را پیگیری کنند.

این هنرمند آشوری ادامه داد: هر رای ایرانی تیری زهرآگین بر قلب دشمنان است و ندای همدلی ملت ایران را در عرصه بین‌المللی طنین‌انداز می‌کند.

«اوهانس» بیان کرد: آرزوی دشمنان نظام خالی بودن صندوق‌های رای بود ولی حضور پرشور مردم بار دیگر نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

وی افزود: اقلیت‌های دینی نیز امروز حماسه بی‌نظیری خلق کرده و به جهانیان ثابت کردند که یاوه‌گویی‌های دشمنان هرگز نمی‌تواند اقوام مختلف ایرانی را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کند.

وی ادامه داد: تضمین امنیت و اقتدار بین‌المللی کشور از نتایج ارزشمند حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای خواهد بود؛ ضمن اینکه انتخاب نامزد اصلح نیز با میزان مشارکت ارتباط معناداری دارد.

شهروند ارمنی دیگر هم اظهار داشت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کرد تا ملت را از صندوق‌های رای دور نگه دارد ولی آنچه اتفاق افتاد برخلاف تصور آنان بود و ملت حماسه دیگری خلق کردند.

«لودریک یوحنا» با تاکید بر اینکه دشمنان از درک قدرت ایمان ملت ایران عاجز هستند، ادامه داد: دشمنان در شرایط کنونی با بهره‌گیری از شیوع ویروس کرونا سعی داشتند صحنه را از حضور مردم خالی کنند ولی این ترفند آنان هم بی‌اثر بود.

وی با بیان اینکه ارامنه از ساعات اولیه صبح و با شور و شوق بی‌نظیر رای خود را به صندوق انداختند، گفت: جمعیت ارامنه اگرچه کم است ولی همین جمعیت اندک سعی می‌کند تصویر پرشوری را ترسیم کند.

«یوحنا» ادامه داد: بدون‌تردید بیش از ۹۵ درصد جمعیت ارامنه در انتخابات شرکت می‌کنند و این حضور گویای احساس مسوولیت و وظیفه آنان است.

وی افزود: حضور اقلیت‌های دینی ثابت می‌کند که تمامی اقوام و ادیان ایرانی همچنان دوشادوش هم حرکت می‌کنند و تبلیغات رسانه‌ای استکبار جهانی هنوز در ایجاد نفاق میان آنان و بدبین کردن‌شان به نظام و کشور بی‌اثر بوده است.

این شهروند ارمنی با بیان اینکه اقلیت‌های دینی آذربایجان‌غربی اعم از آشوری و ارمنی با تقدیم شهدای بی‌شمار حق خود را ادا کرده‌اند، افزود: آنان می‌توانستند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند ولی هرگز چنین مسیری را انتخاب نکردند و زندگی در سرزمین خود را بر همه چیز ترجیح دادند.

«یوحنا» ادامه داد: در هیچ‌یک از کشورهای جهان برای جمعیتی که تعدادشان بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر نیست، حق رای قایل نیستند و این حق تنها در ایران وجود دارد که نشانه بارز رعایت حقوق شهروندی است.

اقلیت‌های دینی امروز بار دیگر چشم جهانیان را خیره کرده و مهمتر از همه بدخواهان انقلاب و کشور را حیرت‌زده کردند.

شهروند دیگر آشوری اظهار داشت: اقلیت‌های دینی بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای، وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داده و ثابت کردند همچنان به کشور خود عشق می‌ورزند.

«کاترین داوودی» ادامه داد: اقلیت‌های دینی نه تنها در انتخابات بلکه در انقلاب و جنگ همواره نقش ارزنده‌ای داشته‌اند و پس از جنگ نیز در صحنه سازندگی نقش ایفا کرده‌اند.

این دانشجوی معماری افزود: حضور ستودنی ملت ایران از هر قوم و نژادی، تحلیل‌ رسانه‌های خارجی را بی‌نتیجه و ثابت کرد که اقوام ایرانی هنوز بر عهد خود با کشور و نظام اسلامی وفادارند.

وی ادامه داد: حضور اقلیت‌های دینی در عرصه انتخابات و برخورداری از حق انتخاب و فرستادن نماینده به مجلس حقیقتی است که وطن‌فروشان و دشمنان داخلی و خارجی و به ویژه مدعیان دروغین حقوق بشر باید آن را باور کنند.

به گزارش ایرنا پنج صندوق رای ثابت و سیار برای آشوریان و یک صندوق ثابت برای ارامنه آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است و همچنین سه کاندیدای آشوری و پنج کاندیدای ارامنه کشور با هم رقابت می‌کنند.

انتخاب نمایندگان اقلیت‌های دینی مطابق اصل ۶۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد و بر اساس آن زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال نیز هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند.

نمایندگان اقلیت‌های دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و فقط ارامنه دارای ۲ حوزه انتخابیه ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان هستند.

مسیحیان آذربایجان‌غربی تاکنون ۱۵ شهید، ۱۵ جانباز و یک آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند و سرنوشت خود را با ملت ایران همسو می‌دانند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.