خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار دیده‌بان حقوق بشر نسبت به فاجعه کرونا در میان روهینگیایی‌ها

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نسبت به فاجعه شیوع ویروس کرونا در میان مسلمانان روهینگیایی که به دلیل سرکوب های نظامی میانمار آواره شده و در اردوگاه ها زندگی می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان دیده بان حقوق بشر نسبت به فاجعه شیوع ویروس کرونا در میان مسلمانان روهینگیایی که به دلیل سرکوب های نظامی میانمار آواره شده و در اردوگاه ها زندگی می کنند،هشدار داد.

این سازمان در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی که در اردوگاه ها زندگی می کنند با فاجعه سلامت جسمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.

در این بیانیه آمده است: اردوگاه های پر ازدحام با حدود ۳۵۰ هزار نفر که در آنها زندگی می کنند مانند انبارهایی پر از ویروس کرونا هستند.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که سیستم بهداشتی و روانی میانمار باید برای مقابله با شیوع جدی ویروس مرگبار کرونا تلاش کند.

«برد آدامز» ، مدیر دیده بان حقوق بشر در بخش آسیا در این باره گفت: مقامات میانمار باید این اطمینان را بدهند که آوارگان روهینگیایی به کمک های بشردوستانه و خدمات درمانی از جمله آزمایش سریع و جداکردن افرادی که علائم کرونا را نشان می دهند،دسترسی دارند.

هجده سفیر در میانمار از جمله سفرای آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا بیانیه مشترکی صادر کردند و در آن ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت موجود خواستار پایان دادن به درگیری ها در این کشور شدند.

آنها تاکید کردند که اکنون تمرکز باید بر روی حمایت از آسیب پذیرترین جوامع در مقابل تاثیرات مخرب «کووید -۱۹» باشد.

منبع مفاز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.