خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهراب صادق‌نیا: هیچ منکری پست‌تر از دمیدن در آتش اختلافات قومی و مذهبی نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب «حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا» گفت: هیچ منکری پست‌تر از ایجاد دو قطبی‌های کاذب و دمیدن در آتش اختلافات قومی، فرهنگی، و مذهبی نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی با تاکید بر این‌که هیچ تهدیدی برای یک جامعه، خطرناک‌تر از ترک برداشتن همبستگی و انسجام آن نیست گفت: جامعه‌ای که پیوندهای اجتماعی و ملی‌اش تُرد بشود، کم‌ترین چالش‌هایش به بزرگترین چالش‌ها و بحران‌ها تبدیل می‌شوند.

وی بیان کرد؛ توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با مردم شریف سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، چونان همیشه جامعه‌ی ایران اسلامی را به مهم‌ترین مسائل توجه داد. تاکید ایشان بر تلاش همگانی برای حفظ امنیّت و انسجام ملی در شرایطی که بدخواهان و دشمنان با اختلافات‌سازی از تفاوت‌های قومی و مذهبی سعی دارند به یکپارچگی ملی آسیب برسانند، کاملا ستودنی و به‌جا بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ جامعه‌ی ایران رنگین‌کمانی است از گونه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی. تنوعی که این جامعه را شکوه می‌بخشد و دوست‌داشتنی می‌کند. مردمان ایران از دیرباز این تنوع را پذیرفته و با آن زیسته‌اند. با این حال، این تنوع نیازمند آن است که از سوی مردم پاس داشته شود.
وی ادامه داد؛ به گمان من، برای جامعه‌ای چون ایران که از این تنوع فرهنگی برخوردار است، هیچ معروفی مهم‌تر از تلاش برای حفظ انسجام ملی و در مقابل آن، هیچ منکری پست‌تر از ایجاد دو قطبی‌های کاذب و دمیدن در آتش اختلافات قومی، فرهنگی، و مذهبی نیست. بر این اساس تاکید بر پاسداری از وحدت و یکپارچگی ملی و پرهیز دادن از دامن زدن به اختلافات مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد؛ آن‌چه رهبری معظم در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فرمودند بیانیه ماموریت و رسالتی بزرگ برای اهالی علم و دانشگاه و حوزه‌های علمیه و فرهیختگان به شمار می‌آید که باید سرلوحه‌ی عمل اجتماعی آنان باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود؛ دانشگاه ادیان و مذاهب نیز از آغاز شکل‌گیری تا کنون بر اساس همین بیانیه ماموریت و رسالت دینی و اجتماعی شکل گرفته و حرکت کرده است. دانشگاهی که با پشت‌کار، واقع‌بینی، و دغدغه‌های برخاسته از درک درست رسالت مذهبی و انقلابیِ جمعی از دانش‌آموختگان حوزه‌ی علمیه به مدیریّت حجه الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب شکل گرفت. این دانشگاه رسالت خود را تلاش برای پاسداری از انسجام دینی مسلمانان و گفتگو با پیروان دیگر ادیان قرار داده است تا از این راه، زمینه همبستگی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فراهم آمده و راه بر ایجاد تفرقه و اختلافات دشمن‌شادکن بسته شود. آن‌چه در دانشگاه ادیان و مذاهب اتفاق می‌افتد همان چیزی است که رهبری معظم در این دیدار از فرهیختگان و دلسوزان انتظار داشته و مطالبه کردند.

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.