خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| سیستم‌های جدید شستشوی فرش و تاثیر آن در کیفیت خدمات

در این نوشتار سعی داریم به بررسی سیستم های جدید شستشوی فرش و تاثیر آن در کیفیت خدمات بپردازیم. در دنیای امروزی با توجه به مشغله کاربران، استفاده از قالیشویی بسیار مرسوم شده است. دیگر کاربران علاقه مند به شستشوی فرش به روش سنتی نمی باشند. امروزه در شهر های مختلف ایران قالیشویی های مختلفی وجود دارد که با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، قالیشویی موضوعی می باشد که در این مقاله سعی داریم در مورد آن توضیحاتی را ارائه دهیم. قالیشویی، به فرآیند شستشو، لکه زدایی، گردگیری و……. برای فرش گفته می شود. در زمان های قدیم کاربران به شیوه سنتی اقدام به شستشوی فرش های خود می کردند. این کار به صورت تکی یا دسته جمعی انجام می گرفت. شستن فرش بصورت سنتی بسیار برای کاربران اذیت کننده بود. اما امروزه بسیاری از خانواده ها خواهان استفاده از تکنولوژی می باشد. امروزه بسیاری از کاربران برای شستشوی فرش به صورت سنتی، از قالیشویی ها برای کار خود کمک می گیرند. امروزه در مناطق مختلف ایران قالیشویی هایی مختلفی مشغول به کار هستند. هر کدام از این کارگاه های فرش شویی دارای ویژگی هایی می باشند که کاربران با در نظر گرفتن این ویژگی ها، فرش های خود را برای شستشو به آن ها می سپارند. در مناطق مختلف تهران نیز کارگاه های فرش شویی مختلفی مشغول به کار هستند.

از جمله این کارگاه ها می توان به قالیشویی در نیاوران و قالیشویی در نارمک اشاره نمود. اصولا قالیشویی های مختلف دارای تجهیزات و وسایلی برای شستشوی فرش ها هستند. این تجهیزات و وسایل سبب می شود تا در حین شستشو کمترین آسیب به فرش ها وارد شود. همین امر سبب افزایش طول عمر فرش ها می شود. با توجه به قیمت بالای فرش، امروزه مراقبت هرچه بیشتر از فرش ها به یکی از نکات ضروری و مهم برای خانواده ها تبدیل شده است. به همین دلیل خانواده ها برای شستشوی فرش های خود عموما از کارگاه هایی استفاده می کنند که دستگاه های بهتری برای شستشوی فرش داشته باشد. عموما در بین قالیشویی های مختلف، کارگاهی موفق تر می باشد که بتواند رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

قالیشویی
قالیشویی

ویژگی های یک قالیشویی خوب

زندگی های امروزه سبب شده بسیاری از کاربران وقت کافی برای انجام شستشوی فرش را نداشته باشند. همچنین در زندگی های آپارتمان نشینی نیز فضا برای انجام شستشوی فرش وجود ندارد. عموما هر فرشی، بعد از تایم مشخصی دچار آلودگی هایی می شود که بهتر است برای رفع این آلودگی ها عمل شستشو انجام پذیرد. حال کاربرانی که وقت کافی برای شستشوی فرش ندارند و یا اینکه مکان مناسب برای این کار را ندارند عموما از قالیشویی های معتبر در شهر خود استفاده می نمایند. در ادامه سعی داریم به معرفی ویژگی های مهم درمورد قالیشویی های بپردازیم. یکی از نکات مهم برای انتخاب یک کارگاه فرش شویی، داشتن مجوز از اتحادیه می باشد. در واقع کارگاه هایی که دارای مجوز هستند این اطمینان خاطر را برای کاربران ایجاد می کنند که در صورت بروز هر مشکلی بتوانند، زیانی که دیده اند را از کارگاه دریافت نمایند. همچنین کارگاه هایی که دارای مجوز نیستند عموما تعهد کاری زیادی ندارند. یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب یک قالیشویی خوب، مواد اولیه ای می باشد که کارگاه برای شستشوی فرش استفاده می کند. عموما کارگاه های فرش شویی برای شستن فرش ها از پودر های فله ای استفاده می کنند. عموما این پودر های فله ای بصورت عمده خریداری می شود. کیفیت این پودر ها در میزان تمیزی و لکه زدایی فرش ها بسیار موثر می باشد. هرچقدر کیفیت این پودر ها بیشتر باشد، خروجی کار بهتر است. عموما کارگاه هایی که از پودر های باکیفیت بهتر استفاده می کنند، خیلی زودتر نظر مشتریان را به خود جلب می نمایند. در کارگاه های فرش شویی برای شستشوی فرش های نفیس عموما از شامپو فرش یا پودر های خاصی استفاده میشود. رضایت هر کاربر از میزان تمیزی فرش سبب جذب و معرفی بیشتر می شود.

هزینه شست و شوی فرش ها

مورد بعدی که در انتخاب یک کارگاه فرش شویی مد نظر است، هزینه شستشوی فرش ها می باشد. عموما اتحادیه برای شستشوی فرش در اندازه های مختلف، قیمت های مختلفی را مشخص می کند. صاحبان کارگاه موظف هستند تا مطابق نامه اتحادیه، نسبت به دریافت هزینه از مشتری عمل نمایند. هرگونه دریافت هزینه اضافی تر از نرخ مشخص شده اتحادیه خلاف بوده و کاربران میتواند از صاحبان کارگاه شکایت نمایند. عموما کارگاه هایی که میزان شکایت آنها زیاد باشد، طبق نظر اتحادیه متخلف شناخته می شوند و پروانه کار آنها باطل می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم در نظر کاربران برای انتخاب یک قالیشویی مناسب، نوع آبی می باشد که فرش ها با آن شسته می شوند. اصولا کارگاه های فرش شویی، برای شستشوی فرش باید از آب تمیز چاه و یا آب کر استفاده نمایند.

 

قالیشویی
قالیشویی

انواع روش قالیشویی و مراحل آن

عموما انواع کارگاه های فرش شویی از روش های مختلفی برای شستشوی فرش استفاده می کنند. در ادامه سعی داریم به معرفی انواع روش های قالیشویی در این کارگاه ها بپردازیم:

قالیشویی سنتی: در این روش کارگاه های فرش شویی به صورت سنتی و به اصطلاح شلاق زدن، اقدام به شستشوی فرش می نمایند. این روش شستشوی فرش از نظر بسیاری از کاربران زیاد مناسب نیست و طرفداران زیادی ندارد.

قالیشویی نیمه اتوماتیک: عموما کارگاه های فرش شویی نیمه اتوماتیک از سرمایه ای کمی کار خود را آغاز کرده اند. در این کارگاه ها نیز شستشوی فرش به روش های سنتی انجام میگیرد. این کارگاه ها تنها در مراحل آبگیری و خشک کن از دستگاه استفاده می کنند. یکی از کاربرد های مهم استفاده از دستگاه های خشک کن علاوه بر خشک کردن فرش، از بین بردن چروک و زردی فرش می باشد. داشتن دستگاه خشک کن و آبگیر سبب افزایش سرعت کار می شود.

قالیشویی اتوماتیک: این کارگاه های فرش شویی همانطور که از اسمشان مشخص است بصورت تمام اتوماتیک تمام مراحل شستشو و خشک کردن فرش ها را انجام می دهند. از این مدل کارگاه های فرش شویی، تعداد محدودی در ایران وجود دارد. دستگاه هایی که در این کارگاه ها استفاده می شوند عبارتند از:

دستگاه های شستشوی میزی و دیسکی

دستگاه آبگیری ( عموما این دستگاه برای فرش هایی که دارای تراکم بالا می باشد بسیار کارآمد است. )

دستگاه پرز گیری ( عموما از این دستگاه برای فرش های دستباف و ابریشمی استفاده می شود. )

دار اتوماتیک ( عموما فضای بعضی کارگاه های فرش شویی جوابگویی تعداد بالای سفارشات آن نیست. عموما استفاده از دار های اتومات برای این کارگاه ها بسیار کار آمد است. )

دستگاه گردگیری ( از این دستگاه برای گردگیری فرش ها استفاده می شود. )

قالیشویی
قالیشویی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.