خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ازدواج همجنس‌بازان در ۳۳ ایالت آمریکا قانونی شد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه به زوج های هم جنس باز در ایالت کانزاس و همچنین در واشنگتن، پایتخت فدرال ، اجازه ازدواج رسمی داد.
 به این ترتیب کانزاس سی و سومین ایالت از ۵۰ ایالت آمریکاست که ازدواج هم جنس بازان در آن قانونی می شود.
۷ قاضی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا همانطور که دور از انتظار نبود، درخواست ایالت کانزاس را مبنی بر جلوگیری از ازدواج هم جنس بازان در این ایالت، رد کردند. این تصمیم فورا اجرایی خواهد شد.
 ماه گذشته دولت اوباما اعلام کرد از این پس ازدواج هم جنس بازان در ۳۲ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا به علاوه واشنگتن دی.سی. (پایتخت آمریکا) قانونی است.
هر چند ایالت کانزاس درخواست تجدید نظر داده است، اما بسیار بعید است که با آن موافقت شود، زیرا دیوان عالی آمریکا پیش از این، درخواست های مشابه دو ایالت اوکلاهما و یوتا را رد کرده بود.
احتمالا سی و چهارمین ایالت، ایالت کارولینای جنوبی خواهد بود، که در آن یک قاضی فدرال روز چهارشنبه ممنوعیت ازدواج هم جنس‌بازان را مغایر قانون اساسی خواند. اما این موضوع باید در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
هر چند گرایش عمومی دادگاهها قانونی کردن ازدواج هم جنس گرایان است، اما هفته گذشته یک دادگاه تجدید نظر برای نخستین بار با تأیید ممنوعیت ازدواج هم جنس گرایان در چهار ایالت میشیگان، اوهایو، تنسی و کنتاکی، سر به مخالفت برداشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.