خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجت الاسلام فرحزاد: جدا کردن شریعت و طریقت باطل است

حجت الاسلام فرحزاد در گفتگو یی ضمن رد کردن ادعای گروه‌هایی که قائل به جدا دانستن طریقت و شریعت هستند گفت: طریقت و شریعت یکی است.
وی با بیان اینکه درجات انسان‌ها بر اساس شناخت و معرفت آنهاست اظهار کرد: عرفان یعنی معرفت، یعنی انسان به خدا به پیغمبر (صل الله علیه و آل و سلم) و اهل بیت معرفت داشته باشد و این عرفان مورد تایید است و درجات انسان‌ها بر اساس شناخت و معرفتی که دارند سنجیده می شود. یعنی هر چقدر معرفت و شناخت انسان بیشتر باشد محبت و بندگی انسان بالا‌تر است.
این کار‌شناس برجسته دینی ادامه داد: طریقت و شریعت یکی است، طریقت یعنی مسائل اخلاقی و سیرو سلوکی و شریعت یعنی احکام دین، یعنی یک بخش دین ما معارف و اعتقادات هست یک بخش آن اخلاقیات هست که ما به آن سیروسلوک می‌گوییم و بخش مهم آن هم احکام و مسائل عملی است که در عمل باید پیاده شود.
وی در ادامه با اشاره به این که اصول اعتقادات و طریقت و شریعت باید با هم باشند تصریح کرد: اصول اعتقادات و طریقت که‌‌ همان مسائل اخلاقی و سیروسلوکی است و شریعت که مسائل احکامی دین است باید باهم باشد و جدا کردن آنها باطل است.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.