خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نباید فریب وسوسه‌های دشمن را خورد

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان نخبه ملایر اظهار کرد: خداوند به داشتن تقوا در بیش از ۸۰ آیه قرآن سفارش کرده است.
وی با تبیین معنی تقوا از دیدگاه امام رضا (ع) گفت: تقوا عبارت است از اینکه به واجبات الهی عمل کنیم و هر آنچه خداوند انجام آن را حرام دانسته است عمل نکنیم.
این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه تقوا پیشه کردن برای انسان به منزله داشتن دوبال برای پرواز است، بیان کرد: همانگونه که کبوتران بدون یک بال نمی‌توانند پرواز کنند، انسان هم با تقوا می‌تواند به مراتب والایی صعود کند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به زنده ماندن نام علما پس از گذشت چندین قرن از زمان حیاتشان اظهار کرد: این انسان‌ها در دوران حیات تقوا پیشه کردند و پس از گذشت هزار سال نامشان همچنان بر زبان‌ها جاری است.
وی تصریح کرد: میلیون‌ها انسان آمدند و روی زمین مدتی زندگی کردند و سپس فوت کردند و هیچ‌کس حتی نمی‌داند این افراد در کدام نقطه دنیا مدفون شده‌اند ولی با این وجود محل دفن علمایی مانند شیخ صدوق و علامه حلی مشخص است.
این مرجع تقلید ادامه داد: آنچه که موجب شده نام علما در صحنه تاریخ ماندگار شود این است که با پیشه کردن تقوا توانسته‌اند دو بال برای صعود پیدا کنند.
وی بیان کرد:‌ برخی از علما نه تنها از حرام دوری کردند و واجبات الهی را انجام می‌دادند بلکه مکروه را نیز انجام نمی‌دادند و برخی نیز تا ۲۰ سال مستحب را ترک نکرده‌اند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه نباید فریب وسوسه‌های دشمن را خورد گفت: شیطان در گوش نوجوانان زمزمه می‌کند نماز نخوانید و حالا در ابتدای راه هستید و در زمان‌های دیگری می‌توانید به انجام فرایض الهی اهتمام داشته باشید که نوجوانان باید با تقوا مقابل وسوسه‌های دشمن ایستادگی کنند.
این مرجع تقلید ابراز کرد: نوجوانان دانش‌آموز، همان گونه که در درس به درجه نخبگی می‌رسند در امور دینی نیز نخبه باشند و همه از این نوجوانان به عنوان انسان‌هایی پاک و با تقوا یاد کنند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه اگر تقوا داشته باشید خدا شما را به راه درست هدایت می‌کند گفت: ما انسان‌هایی معصوم نیستیم، زیرا معصومان حتی فکر گناه هم نمی‌کنند و ما با توجه به اینکه در درجه معصومیت قرار نداریم ممکن است گناه کنیم و یا اینکه فکر گناه را در سر داشته باشیم ولی زمانی که به تقوا روی بیاوریم می‌توانیم از وسوسه‌های شیطان در امان باشیم.
مدرس برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: زمانی که شیطان انسان را به گناه می‌اندازد خود به رقص می‌پردازد و از اینکه انسانی را به گناه کشانده است شادمانی می‌کند.
وی با بیان اینکه باید از نفس اماره دوری کرد متذکر شد: شیطان نماینده‌ای در دل همه انسان‌ها دارد و نماینده آن نفس اماره است که فکرت را به طرف گناه می‌برد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.