خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یهودیان آمریکا و فقدان “مهارت های بقاء”| لیبرالیزم به خوبی به جامعه یهود خدمت نکرده است

روزی یکی از دوستانم که یک یهودی حسیدی است درخصوص وضعیت یهودیان آمریکا گفت اگر قرار باشد به دو نفر برای تصدی یک پست سیاسی رأی دهد و او چیزی جز اینکه یکی از آنها نام یهودی دارد در مورد هر یک از آنها نداند، ترجیح می دهد به کاندیدی رأی دهد یهودی نباشد چون احتمال اینکه او روزی دیوانه شود در مقایسه با کاندید یهود کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واشنگتن تایمز”، “دان فدر”، استاد دانشگاه و ویراستار و ستون نویس پیشین روزنامه ” Boston Herald” در مطلبی می نویسد:”در آن زمان درک این سخن برایم کمی سخت بود اما بعدا که تازه ترین نظرسنجی در مورد میزان رأی یهودیان آمریکا که از سوی موسسه انتخاباتی یهودی تهیه شده بود را خواندم، عمق مسأله را درک نمودم”:

“در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا و رقابت احتمالی بین جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، یهودیان ایالات متحد آمریکا احتمالا پنجاه درصد بایدن را به ترامپ ترجیح می دهند.”

این اطلاعات گزارش تازه نیست؛ در سال ۲۰۲۰، آقای بایدن هفتاد درصد از آرای یهودیان را به دست آورد. هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ نیز همین کار را کرد. امروز، شصت و یک درصد از رای دهندگان یهودی در ایالات متحده آمریکا در مورد بایدن نظری مثبت دارند در حالیکه این رقم در بین کل مردم آمریکا تنها چهل و یک درصد می باشد.

این در  حالی ست که ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش بیشترین حمایت را از اسرائیل انجام داد: در زمان ترامپ پایتخت آمریکا به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل شد و بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی مانند بحرین و امارات متحده عربی معاهدات صلح امضا گردید که در نوع خود تاریخ و طلایی بود. در دوران ترامپ بود که حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان به رسمیت شناخته شد.

برخلاف ترامپ، بایدن را باید رئیس جمهوری دانست که بیشترین عداوت را با اسرائیل دارد. رأی دهندگان یهودی در آمریکا اما مشتاق هستند در حالیکه پرچم دموکرات ها را در دست دارند شادی و خوشحالی کنند.

لیبرالیزم اما چنان که باید به جامعه یهودیان آمریکا خدمت نکرده است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

 

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.