خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هزینه سنگین حکم اعدام مرسی برای دولت عبدالفتاح السیسی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه مصری نیل نت آنلاین کاروان خودرو حامل هشام برکات در حین عبور از محله‌ای شلوغ در قاهره هدف سوء قصد قرار گرفت، که او در اثر انفجار بمب به شدت زخمی شد و به بیمارستان منتقل شد. وی روز دوشنبه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
ناظران بین المللی بر این باورند که هشام برکات اولین قربانی حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین از جلمه مرسی و محمد بدیع می باشد؛ زیرا او نقش مهمی در محاکمه و صدور احکام اعدام رهبران اخوان دارد و همواره یکی از گزینه‌های اصلی از سوی جریان‌های تندرو نزدیک به اخوان برای ترور بوده و بارها از سوی این نیروها تهدید شده بود. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد تنش جدید میان دولت و این گروه اسلام‌گرا باشد.
ترور هشام برکات زمانی که کشور مصر در آستانه دومین سالگرد کودتا علیه اخوان المسلمین، که موجب برکناری محمد مرسی توسط ارتش و نیروهای امنیتی مصر شد صورت گرفت.
 
کارشناسان مسائل سیاسی مصر در تحلیل های خود بیان می کنند صدور حکم اعدام مرسی برای عبدالفتاح السیسی بسیار گران تمام خواهد شد زیرا صدور حکم اعدام مرسی و تبرئه مبارک بی شک نه تنها طرفداران اخوان المسلمین را برآن خواهد داشت تا دست به اقدامات تلافی جویانه ای بزنند بلکه این احکام بهانه ای به دست تروریست های داعشی مصری همچون انصار بیت المقدس خواهد داد تا اقدام به ارتکاب جنایتهای فجیع علیه مسئولان سیاسی، فرماندهان نظامی و حتی مردم مصر کنند، همانگونه که هم اکنون شاهد قربانی شدن بسیاری از مردم مصر در سینا و دیگر مناطق این کشور می باشیم.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.