خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جاهای دیدنی کیش در تور کیش

پارک دلفین‌ها در کیش پارک دلفین‌ها در کیش

این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک  در تور کیش از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

به گزارش سفر باتو ، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبک معماری کاملا بومی، در یکی از محله‌های قدیمی کیش ساخته شده است. این خانه به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته و از سال ۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است. در این خانه تاریخی می‌توانید سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته را ببینید و با ابزار و وسایل قدیمی‌ای که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوید

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده.

خانه اعیانی

یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و البته معروف در کیش، خانه ی اعیانی است که در شهر حریره قرار گرفته است و از بهترین قسمت های گشت و گذار در کیش است. خانه ی اعیانی کیش با این که در حریره قرار گرفته است اما زیر مجموعه های گردشگری در جزیره ی کیش می باشد. خانه ی اعیانی کیش یکی از جاذبه های زیبا و دیدنی در این جزیره است که با این که معروف است اما به صورت درخور به آن و معرفی جاذبه هایش پرداخته نشده است.

خانه ی اعیانی کیش را باید نماینده ی بی چون و چرای خانه های قدیمی ایرانی و سبک معماریشان دانست. در این خانه چندین خانواده زندگی می کرده اند و از انواع مرسوم خانه سازی در فلات ایران که شامل شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است می باشد.

خانه ی اعیانی کیش در دوره ی ایلخانیان ساخته شده است. در ساخت و تزئین نمای بیرونی این بنا، کاشی های ستاره ای شکلی وجود دارند که نمایی خاص به باقی مانده های این بنا بخشیده اند.

این کاشی ها در دوره ی ایلخانی برای ساخت تخت سلیمان و سلطانیه استفاده می شدند و از آنجا که این کاشی ها در آن دوره جزئی از کالاهای وارداتی بوده اند پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که اولا این کاشی ها از طرف جزیره ی کیش وارد شده است و دوما، صاحب این عمارت شخصی ثروتمند بوده است که در آن زمان خانه ی اعیانی را ساخته است و در آن زندگی می کرده است. البته از این مدل خانه ها باز هم در کیش موجود است که نشان دهنده ی وضعیت زندگی در آن دوران ها است.

روستای باغو

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش  در تور لحظه آخری کیش روستای باغو است. روستای باغو از روستاهای بسیار بسیار قدیمی و زیبا در جزیره ی کیش است که دور از بخش‌ های مدرن و امروزی جزیره ی کیش قرار گرفته است. شاید باورتان نشود اما این جزیره یک دِموی زنده و طبیعی از نحوه ی زندگی اولین ساکنان جزیره ی کیش است و آن را برای گردشگران به تصویر می ‌کشد.

برای رسیدن به روستای باغو، می ‌توانید از ۲ مسیر اقدام کنید؛ یا به سمت میدان غروب جزیره ی کیش بروید و از آنجا به جاده ی روستای باغو بپیچید یا این که از سمت بزرگراه خلیج فارس به این روستای قدیمی دسترسی پیدا کنید.

جالب است بدانید که نام این روستا از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام ننه باغو گرفته شده است. این زن در گذشته و در زمانی که کیش در تصرف نیروهای پرتغالی‌ بوده است، در آن زندگی می‌ کرده است. این روستا نه مدرن است و نه در خود جاذبه ای دارد که شما را به یاد جاذبه ها و فضای مدرن کیش بیاندازد اما آنقدر محیطش مثبت و صمیمی است که دوست دارید همچنان به گشتن در آن ادامه دهید.

در این روستای بسیار زیبا، جاذبه های متنوعی وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به مسجد النبی (ص) اشاره نمود. در کنار این مسجد چاه آبی قدیمی نیز قرار دارد.

کشتی یونانی

در سال ۱۳۴۵ کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند. همچنین تور ارزان کیش را از دست ندهید.

 ساحل مرجانی

بی شک یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب میشوند. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه  های آن به شمار میرود.

در نوار ساحلی، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که در پس‌زمینه منظره ای چشم انداز ردیف شده اند. تماشای غروب آفتاب از اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است! این ساحل به کلوب های ورزش های آبی نیز مجهز است و از قبل میتوانید برای فعالیت های موردعلاقه تان جا رزرو کنید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.