خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی کتاب: «مسیحیت انجیلی: بررسی گسترش اونجلیکالیسم در جهان امروز»

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ کتاب «مسیحیت انجیلی: بررسی گسترش اونجلیکالیسم در جهان امروز»، تألیف مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد مسجدجامعی و مصطفی رستگار (کارشناس ارشد مطالعات مسیحی)، مشتمل بر چهار فصل و پیوست‌های آماری و توضیحی، انتشار یافت.

بخش اول کتاب با کنکاش در تاریخچه و الهیات اونجلیکالیسم (مسیحیت انجیلی یا تبشیری) به بازیابی و رمزگشایی از معانی پوشیدۀ برخی از گفته‌های اسرائیل‌دوستانۀ سیاسیونی غالباً آمریکایی، نظیر مایک پِنس و مایک پامپِئو، که همگی پیرو این نوع از مسیحیت و بالطبع صهیونیست می‌باشند، می‌پردازد.

بخش‌های دوم تا چهارم مشتمل است بر چهارده مصاحبه با استاد محمد مسجدجامعی، سفیر اسبق ایران در واتیکان و مراکش. ایشان از یک سو به بررسی ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی، روانشناختی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی پیروان این جنبش پروتستانیِ آمریکایی می‌پردازد؛ و از سوی دیگر، با واکاوی زمینه‌ها و یا موانع عمدتاً فرهنگی و روانشناختی و سیاسی-اجتماعیِ موجود در جوامع مختلف جهان امروز، امکان گسترش این نوع مسیحیت را ارزیابی می‌نماید.

بخش چهارم کتاب به طور ویژه به آسیب‌پذیری‌ها و نیز مصونیت‌های کشورها و نیز مهاجران مسلمان در برابر این نوع از مسیحیت پرداخته است. شایان ذکر است که این کتاب جدید در نوع خود نخستین به شمار می‌آید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.