خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کرونا ویروس فرصت‌هایی را برای آموزش‌های خانگی و تعالیم دینی فراهم کرده است

ماندن در خانه فرصت مناسبی است برای آموزش‌های مذهبی به فرزندان. بسیاری از کلیساها متن موعظه‌هایشان را به صورت منابع آنلاین در اختیار شما می‌گذارند. می‌توانید یهودیت، مسیحیت یا اسلام را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از worldreligionnews ؛اگرچه شیوع جهانی ویروس کرونا مشکلاتی را برای مردم دنیا به همراه داشته اما فرصت‌هایی را هم با خود به ارمغان آورده است.  دوستی که در دبیرستان تدریس می‌کند به علت شروع همین ویروس کرونا شش هفته تعطیل است، بنابراین در خانه به فرزندان خود آموزش می‌دهد و البته عاشق این کار است. نه‌تنها دروس مدرسه بلکه مهارت‌های عملی مانند آشپزی و کارهای خانگی را نیز می‌تواند به آنها بیاموزد.

دختر بزرگ‌تر او که هشت‌ساله است در این مدت آموخته  چگونه لباس‌ها را بشوید، خشک و تا کند. فرزند کوچک‌ترش نیز آموخته چگونه حمام و سرویس بهداشتی را بشوید. آن‌ها از اینکه با هم می‌آموزند و با هم کار می‌کنند بسیار لذت می‌برند و این در شرایط عادی میسر نبود.

با داشتن منابع بسیار خوبی از آموزش رایگان در منزل که به صورت  آنلاین موجود است، بدون اینکه معلم باشید، می‌توانید برای فرزندانتان آموزش‌هایی شاد در نظر بگیرید.  و البته می‌توانید از گوشی همراه خود در این زمینه بهره ببرید.  کار جالبی را انتخاب کنید و آن را با هم انجام دهید، شعرها و داستان‌های خنده‌دار بنویسید، با هم یک بازی انجام دهید، در مورد مسائل علمی مطلب بخوانید یا مثلاً از یک موزه مجازی بازدید کنید.

ماندن در خانه فرصت مناسبی است برای آموزش‌های مذهبی به فرزندان. بسیاری از کلیساها متن موعظه‌هایشان را به صورت منابع آنلاین در اختیار شما می‌گذارند. برخی کلیساها به صورت آنلاین دوره‌های رایگان برای کودکان برگزار می‌کنند. می‌توانید یهودیت، مسیحیت یا اسلام را به صورت آنلاین یاد بگیرید یا از جستجوی گوگل استفاده کنید تا دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید بیابید.

در حالی که دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا نگران است و از خانواده‌ها به اصرار خواسته می‌شود در خانه‌هایشان پناه بگیرند دنیایی از آموزش و الهام به صورت آنلاین در انتظار شماست.

هنگامی که ویروس از بین برود و خانواده‌ها از خانه‌هایشان بیرون بیایند و زندگی را باز از سر بگیرند، این فرصت ناب در کنار هم بودن خاطره‌ای خواهد شد برای سال‌ها به یاد ماندن. بخشی از یک تجربه‌ی مشترک که یک خانواده‌ی پایدارمی تواند آن را بسازد.

مترجم: سعیده خلیلی
منبع worldreligionnews
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.