خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استغفار و جبران خطاهای گذشته زمینه ساز رفع بلایا و گرفتاری ها است

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با تأکید بر این که برای رفع گرفتاری ها هم عوامل مادی و هم عوامل معنوی دخالت دارد، گفت: استغفار و عذرخواهی از خداوند متعال و جبران کارهای انجام نشده بسیار موثر است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ حجت الاسلام «ابوالحسن احمدی شاهرختی» در گفت‌وگویی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در قم و در کشور اظهار داشت: بلاها و گرفتاری ها در زندگی انسان نقش سازنده داشته و دارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: اگر خداوند مهربان، مصائبی برای انسان مقدر کرده همراه با آن، آسایش و فرصت‌ها را نیز پدید آورده است، همچنانکه در سوره مبارکه عصر دوبار با تاکید این نکته را به ما بیان فرموده است که «ان مع العسر یسرا»، بنابراین در این گونه مسائل سریع نباید امید خود را از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تحلیل درستی از درون مایه یک مصیبت پیدا کنیم به درستی در خواهیم یافت که درست همزمان با آن مشقت و گرفتاری، خداوند متعال آسایش را مقدر کرده است که این نوید بسیار آرام بخش خداوند متعال است اگر به درستی آن را دریابیم.

این مبلغ بین المللی با بیان این که برخی از مشکلات از نوع «خود ساخته» است، گفت: مثلا درباره همین ویروس منحوس کویید۱۹(کرونا) لازم است که جامعه به بهداشت عمومی و استفاده از رزق طیب و پاکیزه که در آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) به آن اشاره شده دقت کند.

حجت الاسلام شاهرختی عنوان کرد: در غیر این صورت یعنی در صورت عمل نکردن به دستورات بهداشتی که ریشه قرآنی و روایی دارد، طبعاً سیستم ایمنی آن ضعیف می شود و ممکن است به میکروب‌ها و باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناکی دچار شود ولی در عین حال اگر کسی دچار شد خداوند متعال درمان آن را نیز تبیین فرموده است.

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که برای رفع گرفتاری ها هم عوامل مادی و هم عوامل معنوی دخالت دارد، گفت: از جمله استغفار و عذرخواهی از خداوند متعال و جبران کارهای انجام نشده، برای کم کاری ها و بد کاری ها است که چون علت برخی گرفتاری ها محسوب می شود بسیار موثر است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.