خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازخوانی تاریخ؛ فتوای وجوب جهاد علیه صهیونیست‌ها از سوی علمای بزرگ نجف اشرف/ عکس

سال ها پیش علمای نجف اشرف فتوای وجوب جهاد علیه صهیونیست ها در فلسطین را صادر کردند و از موضع «عبدالرحمن عارف» رئیس جمهوری وقت عراق علیه صهیونیست ها اعلام حمایت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان ‌نیوز)؛ در تصویری که مشاهده می شود (ظاهرا از سوی یکی از روزنامه های وقت عراق )متن چنین فتوایی و اسامی علمای دعوت کننده به جهاد مقدس، منتشر شد که نام مراجعی نظیر حضرات آیات آیت الله سید محسن حکیم ، آیت الله سید روح الله خمینی، و آیت الله سید ابوالقاسم خویی نیز در بین آنها دیده می شد.

در تیتر روزنامه مذکور تحت عنوان «الله اکبر» آمده بود که علمای بزرگ، مسلمانان را به جهاد مقدس برای بازپس گیری وطن سلب شده و مقدسات اسلامی در فلسطین دعوت می کنند.

در متن خبر منتشر شده با انتشار اسامی علمای مذکور همچنین آمده بود: علمای بزرگ در پیامی به عبدالرحمن محمد عارف رئیس جمهوری عراق، از موضع قهرمانانه و مبارزه او علیه صهیونیست ها اعلام حمایت و مسلمانان را به جهاد مقدس برای استرجاع سرزمین ومقدسات فلسطین از دست متجاوزگران،صهیونیست ها و دشمنان خد ا و اسلام دعوت کردند.در ادامه خبر نیز اسامی و تصاویر شماری از علمای بزرگ را منتشر کرده بود.

در تصویر نام روزنامه و تاریخ آن مشخص نیست.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.