خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: شایعه پراکنی ویروسی بدتر از کرونا

پاپ فرانسیس در مراسم عشای ربانی به پیروان کلیسای کاتولیک گفت از شایعه پراکنی پرهیز کنند زیرا ویروسی بدتر از کرونا و بیماری بدتر از طاعون است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس در موعظه مراسم عشای ربانی هفتگی که روز یکشنبه از پنجره واتیکان ایراد کرد، به پیروان کلیسای کاتولیک گفت از شایعه پراکنی پرهیز کنند زیرا ویروسی بدتر از کرونا و بیماری بدتر از طاعون است.

وی که سخنرانی هفتگی خود را بر خلاف همیشه از روی متن آماده شده قرائت میکرد از شایعه پراکنی و سخن چینی در واتیکان و ساختار بوروکراتیک آن انتقاد کرد.

وی بدون اشاره به موردی خاص گفت شیطان بزرگترین شایعه پراکن است که هدفش از بین بردن وحدت کلیسا از طریق دروغ پراکنی است.

وی افزود: خواهران و برادران بیایید سعی کنیم دست از شایعات برداریم. وی گفت شایعه طاعونی بدتر از کروناست. بسیار بدتر. بیایید دست به جهادی اکبر بزنیم: شایعه پراکنی نکنیم.

پاپ فرانسیس به آیه ای از انجیل اشاره کرد که از مومنان میخواهد به جای بازی با آبروی یکدیگر در میان مردم، اگر خطایی می بینند در خلوت در پی اصلاح آن باشند. وی همچنین از کشیشان و اسقفان در سلسه مراتب واتیکان خواست که این “عهد اخوت” را به جا اورند و به جای بازی با آبروی یکدیگر در خلوت امر به معروف کنند و عیب و ایراد یکدیگر را برطرف کنند.

از طرفی کسانی که قربانی سوء استفاده جنسی در کلیسا بوده اند میگویند این نوع اصلاح در خلوت و توصیه به سکوت و پنهان سازی راه را برای متجاوزان باز کرده است و باعث شده بتوانند از عواقب کار خود شانه خالی کنند.

منبع: گفت وگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.