خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری نشست علمى گردشگرى و ادیان؛ مطالعات میان‌رشته‌اى

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «نشست علمى گردشگرى و ادیان ؛ مطالعات میان‌رشته‌اى» همزمان با روز جهانی گردشگری و با همکارى برنامه علمى فرهنگى طلوع با ارائه حمیده امیریزدانی، دانش آموخته دکتری مطالعات تطبیقی ادیان، و کارشناس مدیریت جهانگردی و مدیریت تور برگزار می شود.

یکی از پرسش‌های جدی در گردشگری (Tourism) این است که آیا گردشگری به خودی خود می‌تواند رشته دانشگاهی مستقلی باشد یا دانشی است که توسط پژوهشگرانِ سایر رشته‌ها تولید می‌شود؟

از این‌رو، باید از خود پرسید که آیا در کنار رشته جوان گردشگری باید رشته‌های دیگری هم برای حل کردن مسائل و پیامدهای آن اقدام به تبیین این پدیده نو کنند و رویکردهای جدیدی در این زمینه بیافرینند؟ از آن‌جا که امروزه پرچین میان علوم -به ویژه علوم انسانی- برداشته شده و بررسی مسائل صنعت عظیم و فراگیری همچون گردشگری تنها به دست اصحاب آن رشته ممکن نیست، ضرورت پیش‌بردن علم در حوزه‌های میان‌رشته‌ای به وجود می‌آید.

در بررسی نسبت میان گردشگرى و ادیان دو موضوع واجد اهمیت است: نگاه برون‌دینی و نگاه درون‌دینی.
در این نشست مقدماتى و در جمعی صمیمی علاقه‌مندان گرامى، ادبیات حوزه نوپدید و میان‌رشته‌ای «گردشگرى و ادیان» بررسى و واکاوى می‌شود.

برای ثبت‌نام و دریافت لینک مخصوص برنامه در اسکایپ، لطفاً نام، نام‌خانوادگی، رشته و محل تحصیل و شماره همراه خود را به این شماره ۰۹۰۲۵۸۸۸۱۴۷ پیامک کنید.

نشست علمى گردشگرى و ادیان ؛ مطالعات میان‌رشته‌اى روز ‌یکشنبه ششم مهر ماه مصادف با ۲۷ سپتامبر ساعت ٢٠ با همکارى برنامه علمى فرهنگى طلوع دایر می شود و به محققان مطالعات ادیان، مردم‌شناسان و پژوهشگران علوم‌اجتماعی‌ و همچنین راهنمایان تور و فعالان گردشگری توصیه می‌شود در آن شرکت کنند.

برگزاری نشست علمى گردشگرى و ادیان ؛ مطالعات میان‌رشته‌اى همزمان با روز جهانی گردشگری گفتنی است این جلسه، پیش‌نشستی برای برگزاری دوره دانشگاهى و کاربردى مطالعات ادیان و گردشگری است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود. لطفاً با ما همراه باشید.

گروهها و کانالهای برنامه طلوع به شرح زیر است؛

لینک گروه واتساپ: https://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7
لینک کانال ایتا:
لینک کانال تلگرام:
لینک اینستاگرام: https://instagram.com/tolouwomen

ارتباط با مدیر علمی برنامه: fw.studies@gmail.com

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.