خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت ثبت نام راهبان جدید در عالی ترین مدرسه راهبان کاتولیک انگلیس

به دلیل سوء استفاده جنسی؛

دولت انگلستان طی حکمی کالج امپلفورث یکی از بهترین مدارس دینی کاتولیک را به دلیل آنچه “تخطی” های جدی از استانداردهای آموزشی در مدارس خصوصی دینی نامیده است تعطیل کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولت انگلستان طی حکمی کالج امپلفورث یکی از بهترین مدارس دینی کاتولیک را به دلیل آنچه تخطی های جدی از استانداردهای آموزشی در مدارس خصوصی دینی نامیده است تعطیل کرد.

بر اساس این حکم، این مدرسه شبانه روزی دینی حق ثبت نام راهبان جدید را ندارد.

تحقیق درباره آزار و سوء استفاده جنسی در مدارس دینی خصوصی از سال ۲۰۱۸ و با انتشار گزارشی به شدت انتقاد آمیز از وضعیت این مدرسه به مواردی چون قلدری، سوء استفاده جنسی، زورگیری و نقض استانداردهای آموزشی آغاز شد.

در این گزارش آمده است موارد سوء استفاده جنسی چندین دهه است در این مدرسه ادامه دارد و کودکان هفت ساله نیز در امان نبوده اند.

بنا بر حکم دولت انگلستان، کاثبر مدن رییس این مدرسه دینی از سمت خود به اتهام بی کفایتی در تامین امنیت دانش آموزان و سکوت در قبال آزار کودکان در سال ۲۰۱۸ کنار گذاشته شد. وی تمام اتهامات را رد کرده است.

دیردر رو، جانشین وی، نیز بعد از ده ماه ریاست، پس از انتشار یک گزارش انتقاد آمیز دیگر از سمت خود کنار گذاشته شد. در گزارش دوم نیز به مواردی مانند ناکارآمدی در تامین امنیت دانش آموزان، ناکارآمدی در مدیریت امور مدرسه و مدیریت دانش آموزان و جلوگیری از زورگیری، تجاوز و سوء استفاده و تخطی جدی از استانداردهای آموزشی اشاره شده است.

وزارت آموزش انگلستان اکنون با فرمان اجرایی فوری حکم به تعطیلی اجباری این نهاد دینی دویست ساله داده است.

مدرسه دینی امپلفورث با انتشار بیانیه ای گفته است دادخواستی را علیه این حکم غیرمنصفانه تنظیم کرده است. در این بیانیه آمده است این تصمیم دولت بر اساس اطلاعات غلط گرفته شده است.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.