خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اوباما عناصر شورشی سوریه را مسلح می کند

به گزارش ادیان نیوز، باراک اوباما با اذعان به شکست حزب خود در انتخابات میان دوره ای کنگره تاکید کرد که قصد دارد با رقبای جمهوری خواه همکاری کند.
وی همچنین درباره طرح دوم راهبردی خود در منطقه مبنی بر آموزش و مسلح کردن عناصر شورشی سوریه که آنها را “میانه رو” توصیف کرد، سخن گفت.
اوباما با بیان اینکه زود است که بگوییم واشنگتن در جنگ علیه داعش پیروز خواهد شد، گفت می خواهد برای گرفتن مجوز جدید از کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه گروهک داعش در عراق و سوریه تلاش کند.
دولت آمریکا در سپتامبر گذشته موافقت کنگره درخصوص آموزش و تسلیح شورشیان سوری را به دست آورده بود.
وی خاطرنشان کرد که “در خصوص سوریه ما قصد نداریم اوضاع را به طور کامل در آنجا حل و فصل کنیم بلکه هدف ما منزوی کردن داعش در مناطقی است که در آنجا فعالیت دارد، مساله دیگر همکاری با “مخالفان میانه رو سوریه” است که ممکن است هم پیمان میدانی ما باشند.
اوباما با اذعان به اینکه مخالفان سوریه به گروه های مختلف تقسیم شده و با یکدیگر در حال جنگ هستند، افزود: “هدف واشنگتن ایجاد یک گروه محوری است که بتوان با آنها همکاری کرد و یقین داریم که با همکاری با آنها خواهیم توانست مناطق اشغال شده را از داعش بازپس بگیریم و سپس در آینده در چارچوب یک گفتگوی سیاسی احتمالی با آنها (مخالفان سوری) بر سر میز مذاکره بنشینیم”.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.