خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوغات جنگنده‌های آمریکایی برای مردم سوریه!

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از رویترز، گروه‌های دیده‌بان جنگ در سوریه اعلام کردند که از زمان شروع عملیات‌های جنگی علیه نیروهای تروریستی داعش ۸۶۵ نفر توسط حملات هوایی نیروهای اتحاد ضد داعش با مدیریت آمریکا، در سوریه کشته شده‌اند که این تعداد شامل ۵۰ نفر غیر نظامی می‌باشد.
در همین رابطه گروه سوریه‌ای(انگلیسی بنیان) حقوق بشر ادعا کرد که اغلب کشته شدگان،(۷۴۶ نفر) از تروریستهای داعش بوده‌اند و حتی با یک نگاه دقیق‌تر،این عدد می‌تواند بیشتر هم باشد. نیروهایی از حکومت اسلامی که مناطقی از سوریه و مرزهای عراق را اشغال کرده بودند از ماه جولای توسط نیروهایی که به وسیله آمریکا رهبری می‌شدند، مورد هدف قرار گرفتند.
رویترز همچنین افزود: به گفته‌ی گروه دیده‌بان غیرنظامی‌هایی که کشته شده‌اند کودک بودند، همچنین بیان میکند که ۶۸ عضو گروه وابسته به القاعده‌ پیشتاز النصره نیز در حملات هوایی که در صبح ۲۳ سپتامبر آغاز شد، کشته شدند.
این گزارش درحالی منتشر شده است که بنابر اظهارات هیأت‌های نظارتی سوریه، تعداد غیرنظامیان کشته شده توسط اتحاد ضد داعش حداقل ۳ برابر آمار فوق(۱۵۰ نفر) است.
رویترز در ادامه اضافه کرد: “ایالات متحده آمریکا گفته است که گزارش‌هایی از سوانح جدی غیرنظامیان دریافت کرده است که بررسی هر یک از این ادعاها فرایندی زمان‌بر است.
واشنگتن اقداماتش در سوریه را تحت عنوان اصل ۵۱ قانون اساسی سازمان ملل متحد توجیه می‌کند که در آن بیان می‌‍شود که یک حق انفرادی و یا دسته جمعی برای دفاع از خود در مقابل نیرهای مسلح وجود دارد.”
درحالی که دولت اوباما از میزان تلفات شدید غیرنظامیان سوری آگاه است، حملات هوایی غیر انسانی به مناطق مختلف مسکونی و منابع حیاتی سوریه کماکان ادامه دارد.
در حالی که دولت آمریکا خود به وسیله دولت های دست نشانده، گروه های تروریستی مانند داعش و النصره را به وجود آورده و تقویت کرده است، این گروه ها را تهدیدی برای خود و متهدانش قلمداد کرده و به همین بهانه منابع اساسی دولت سوریه را که رویکردی ضد استکباری دارد، مورد انهدام قرار داده است.
 طبق آمار سازمان ملل متحد در جنگ تروریست ها با ارتش سوریه که اکنون سال چهارم آن است، ۲۰۰هزار نفر کشته شده‌اند.
در سال های گذشته نیز طی حملات هوایی آمریکا به افغانستان، صدها غیر نظامی، زن و کودک کشته شده اند.
امریکا تا کنون به بهانه مبارزه با تروریسم به کشورهای افغانستان، عراق، یمن، پاکستان، سومالی و لیبی حمله هوایی نموده است.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.