خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شبکه‌های ماهواره‌ای خرافه‌پرستی و افراطی‌گری را ترویج می کنند

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مراغه به تشریح اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پرداخت و اظهار داشت: بزرگترین آثار مخرب رسانه های بیگانه بی‌هوشی فرهنگی در جامعه است.
وی با بیان این‌که مشاهده چنین شبکه‌هایی بدون دارایی از سواد رسانه‌ای و تحلیل جریان‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی عامل انحراف خواهد بود، خاطرنشان کرد: ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی از مهم‌ترین اهداف برنامه های به ظاهر دینی شبکه های ماهواره ای است.
حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر دینی به دنبال ترویج افکار التقاطی، خرافه‌پرستی و افراطی‌گری در جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: به طور حتم سرمایه گذاران صهیونیستی و لندن نشین این شبکه ها، دغدغه دین مردم ایران را ندارند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که چنین شبکه‌هایی به دنبال ترویج اسلام آمریکایی در جهان هستند، خاطرنشان کرد: اکنون استکبار برای ورود آسان به کشورها به جای حمله نظامی از طریق رسانه ها اقدام می کند، نومک پیکان حملات امپراطوری رسانه‌ای غرب به سمت ایران و مقاومت اسلامی شیعه است.
مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تشریح اهداف پشت پرده شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارجی گفت: رسانه های بیگانه بدنبال قبح زدایی از گناهان در سطح فردی و اجتماعی بوده و بسیاری از شبکه های به ظاهر مذهبی ماهواره ای، خرافه گری و افراط گری را ترویج می کنند.
وی ادامه داد: ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در برابر خانواده های سنتی، خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر، هویت زدایی از مفهوم خانواده، عادی سازی سقط جنین، تعصب زدایی و کاهش غیرت و بلوغ زودرس از جمله آسیب های شبکه های ماهواره ای است.
حجت الاسلام نظری با ترویح آثار سوء اخلاقی و فرهنگی استفاده خانواده ها از ماهواره و شبکه‌های ضدشیعی به ظاهر اسلامی یادآور شد: عقلانیت، عدالت، معنویت و معرفت از ریشه های مهم دین اسلام بوده و رشد و تقویت این مؤلفه ها در وجود انسان موجب می شود، فرد مسلمان در راه مستقیم گام بردارد، شبکه‌های ماهواره عقلانیت دینی ملت را هدف قرار داده اند. 
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.