خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در پاریس / اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد، امروز پیامبر (ص) و معاویه در یک ردیف قرار می‌گرفت

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور صدها تن از شیعیان مقیم فرانسه در پاریس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) که از اول محرم آغاز و به مدت ده روز در پاریس ادامه داشت، دوستداران اهل بیت (ع)، عزاداران حسینی و شیعیان اعم از زن و مرد از سراسر فرانسه در “مرکز ولی عصر (عج)” واقع در منطقه “ایلدوفغانس” پاریس گردهم آمدند و عاشورا را به سوگ نشستند.

عزاداران حسینی در حالی‌که خود غم و اندوه بزرگ دوری از وطن و ترک سرزمین آبا و اجدادی‌شان را بر دل داشتند با چشمانی اشک بار به روایت مصیبت ها و رنج‌هایی که بر امام حسین (ع)، یاران وفادار و اهل بیت ایشان گذشته بود از زبان ذاکران مجلس گوش فرا دادند.

هرچقدر که روایت مداحان و ذاکران مجلس از کربلا و شهادت مظلومانه امام دوم شیعیان و یاران وفادارش و مصیبت‌هایی که بر اهل بیت مطهر امام حسین (ع) گذشت اوج می‌گرفت، به همان میزان اشک‌ها جاری‌تر و جاری‌تر می‌شد.

آنگاه که “در شب عاشورا شمر بن ذی الجوشن با دستان پلید و قلب سیاه خود برای قمر بنی هاشم، حضرت عباس(ع)، امان  نامه آورد تا حضرت را از برادرش جدا کند، امام حسین(ع) به عباس گفت اگر می‌خواهد می‌تواند برود اما قمر بنی هاشم در جواب گفت برادرش چه طور می‌تواند ایشان را از در خیمه خود براند.”

یا زمانی که “امام حسین (ع) دشمن را پس زد، بر پیکر زخمی برادرش حاضر شد و سر عباس را به دامن گرفت و عباس به برادرش گفت: “مولای من! اکنون من کسی چون تو را دارم که سرم را به دامن گرفته است اما تو مظلوم ترین هستی زمانی‌که هیچ کس نیست سرت را به دامن بگیرد.”

شیعیان-در-پاریس

یا لحظه یی که ذاکر می گفت “حضرت زینب(س) به وصیت مادرش زهرا(س) گلوی برادر را بوسه می زند و قمر بنی هاشم وقتی که تیر دشمن به مشک می خورد و آب روی زمین می ریزد امیدش را از دست می دهد”.

شیعیان و عزاداران حسینی هر شب تا دیر وقت در مرکز ولی عصر(عج) می ماندند و ضمن گریه بر مظلومیت حسین(ع) درس هایی که مکتب عاشورا به انسانیت آموخت را از زبان سخنران مجلس حجت الاسلام و والمسلمین دکتر فرشتیان می‌شنیدند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرشتیان می گفت امام حسین(ع) برای اصلاح در امت جدش، حضرت محمد مصطفی(ص)، از مدینه خارج و عازم کوفه شد.

“در زمان یزید جای مصلح و مفسد عوض شده بود، فساد در امت اسلامی به اوج خود رسیده بود و  اسلام وارونه گشته بود.”

شیعیان-در-پاریس

 

حجت الاسلام دکتر فرشتیان افزود:”فساد در امت اسلامی از زمان خلیفه سوم شروع شده بود و در زمان معاویه با ساخت کاخ سبز و روی آوردن به دیگر تجملات به اوج  خود رسیده بود. معاویه می گفت نه کتابی(قرآن) هست و نه پیامبری! و جنگ بین طایفه بنی هاشم و بنی امیه است که در این بین بنی امیه پیروز شده است.”

دکتر فرشتیان تاکید کرد اگر امام حسین(ع) قیام نمی کرد افکار عمومی امروز پیامبر(ص) و معاویه را از یک قماش دانسته در یک ردیف قرار می‌داد.

حجت الاسلام دکتر فرشتیان گفت:”معاویه طی بیست سال در حالی خود را خلیفه مسلمین می خواند که بزرگ ترین ظلم را به اسلام نمود، معاویه تلاش کرد به زور از امام حسین(ع) برای یزید بیعت بگیرد. داستان از همان زمان معاویه شروع شده بود و در زمان یزید فاسد ادامه یافت. امام حسین(ع) تن به ذلت نداد و شهادت را انتخاب نمود.”

این عالم دین تاکید کرد قیام حسین(ع) از “تمایل به قدرت، غرور و جاه و مقام” به دور است.

باید گفت مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حالی در محرم امسال از سوی افغانستانی های مقیم فرانسه در مرکز ولی عصر در پاریس برگزار شد که شیعیان در افغانستان اوضاع نامناسبی را تجربه می‌کنند.

براساس برخی منافع خبری، گزارشات مردمی و کاربران فضای مجازی گروه حاکم بر افغانستان برخلاف وعده‌هایی که در مورد تأمین امنیت عزاداران حسینی داده بود نسبت به برگزاری مراسم عزاداری محدودیت‌هایی را وضع و با عزاداران درگیر شده است.

شیعیان-در-پاریس

مراسم عزاداری و سوگواری افغانستانی‌های مقیم فرانسه در پاریس در محرم سال جاری نیز همچون سال های گذشته به همت یک هیأت امناء چهل نفره برگزار شد. هزینه‌های برگزاری مراسم از جمله کرایه مکان برگزاری از محل کمک های مردمی تامین شده بود و هزینه غذاهای نذری را خیرین افغان مقیم فرانسه پرداخت کرده بودند.

علاوه بر مرکز ولی عصر در منطقه ایلدوفقانس مکان دیگری نیز در پاریس از سوی افغانستانی های مقیم فرانسه برای عزاداری در نظر گرفته شده بود. مراسم برگزار شده در مرکز ولی عصر اما کمیت و کیفیت بیشتری داشت.

برگزار کنندگان این مجلس از همکاری پلیس و شهرداری پاریس در تأمین امنیت و صدور مجوز برگزاری رضایت داشتند و قدردانی می‌کردند.

از سویی هم برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) از سوی شیعیان آن هم در پایتخت یک کشور اروپایی درست در روزهایی که اسلام هراسی و توهین به قرآن و آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان در اروپا به اوج خود رسیده، اهمیت خاص خود را دارد.

براساس برخی گزارشات نهادهای تحقیقی، گرایش به اسلام در اروپا افزایش یافته و اسلام در آینده به بزرگ‌ترین دین در این قاره تبدیل خواهد شد.

شیعیان-در-پاریس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.