خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معضل دستفروشان غذای حلال نیویورک با نفرت‌پراکنی و اسلام‌هراسی

دست‌فروشان غذای حلال در نیویورک پس از جنگ غزه با اسلام‌هراسی فزاینده روبه‌رو هستند و سعی می‌کنند به روش خود با نفرت‌پراکنی مقابله کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نیویورک به شهر بی‌خواب معروف است و فروشندگان غذا در آن ۲۴ ساعته فعال هستند.

اما اکنون و پس از جنگ غزه، فروشندگان غذاهای حلال از جامعه مسلمانان آمریکا در این شهر با نفرت‌پراکنی و خشونت برخی مردم روبه‌رو هستند.

گاری‌های غذا دارای نام‌هایی مانند «King Tut»، «Mashallah»، و «No Pork on My Fork» هستند. بیشتر آنها غذاهای خاورمیانه‌ای عرضه می‌کنند که به نوعی در زندگی شهری آمریکا نفوذ کرده است.

در طول چند دهه گذشته، این غرفه‌های غذا که به عنوان چرخ دستی حلال شناخته می‌شوند، به نمادهایی از منظره شهری نیویورک تبدیل شده‌اند. آن‌ها در گوشه‌ خیابان‌ها، بشقاب‌های شاورمای مرغ را در کنار همبرگر یا نان شیرینی سرو و با وعده‌های غذایی فوری و گرم مشتریان خود را جذب می‌کنند.

اما از ۷ اکتبر و آغاز جنگ اسرائیل در غزه، حمله به این فروشندگان بارها تیتر خبرها شد. در ماه نوامبر، فردی یک فروشنده خیابانی غذا را به خاطر برداشتن پوسترهای گروگان‌های اسرائیلی مورد آزار و اذیت قرار داد و استوارت سلدویتز، مشاور سابق رئیس جمهور باراک اوباما، به دلیل آزار و اذیت و تعقیب یک فروشنده مواد غذایی در Upper East Side دستگیر شد.

اینها حوادث نادری است که باعث موجی از حمایت جامعه شده و برخی از کارگران را نگران کرده است. طارق فروشنده‌ای در Upper West Side منهتن می‌گوید: برخی از مشتریان خوب هستند، برخی بد. این تجارت است. او گفت که اخیراً برخی از مشتریان بد هنگامی که او در حال فروش غذا است، به طور هدفمندتری به او حمله می‌کنند.

محمد عطیه، مدیر پروژه فروشندگان خیابانی یا SVP، می‌گوید که اگرچه این حوادث هشداردهنده هستند، فروشندگان معمولاً آنها را گزارش نمی‌کنند و این ردیابی حملات را عملاً غیرممکن می‌کند.

وی می‌گوید: فروشندگان فکر می‌کنند که صحبت در مورد یک مشکل، مشکلات بیشتری برای آنها ایجاد می‌کند و آنها را در کانون توجه قرار می‌دهد که ممکن است دردسرهای بیشتری ناشی از اسلام‌هراسی برای آنها ایجاد کند.

عطیه در سال ۲۰۰۹ از مصر به نیویورک مهاجرت کرد و برای گذراندن زندگی در مغازه‌ها کار کرد تا اینکه با یک فروشنده خیابانی حلال در مسجد محل خود آشنا شد و در نهایت خود او فروشنده خیابانی غذا شد.

او و تیمش در SVP روی پرونده فروشنده‌ای که توسط مقام سابق اوباما مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود کار کردند. ویبا اشتراک‌گذاری ویدیوی آزار و اذیت، این مورد را به پلیس گزارش داد. او گفت که حتی در آن زمان، فروشندگان نگران صحبت با رسانه‌ها بودند و هشت ساعت پس از پخش ویدئو، مصاحبه کردند.

وی افزود: فقدان گزارش حوادث از سوی دستفروشان مشکلی است که فراتر از نگرانی رسانه‌ای شدن به چارچوب‌های قانونی که دستفروشان در آن قرار دارند مربوط می‌شود. از چالش‌ دریافت مجوزهای فروش مواد غذایی گرفته تا قوانین مکان‌یابی که تعیین می‌کنند فروشنده کجا می‌تواند و کجا نمی‌تواند مستقر شود؛ مقررات پیرامون فروشندگان مواد غذایی در نیویورک آنقدر پیچیده و ظریف هستند که عملاً برای فروشندگانی که با پیچیدگی‌ها آشنا نیستند، پیروی از آنها غیرممکن است.

منبع میدل ایست
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.