خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افراد بی‌دین در آمریکا کیستند و به چه باور دارند؟

در آمریکا افراد بی‌دین به چه چیزی اعتقاد دارند؟ آیا با دین مخالفند؟ نظر آنها در مورد علم چیست؟ آیا رشد آنها برای جامعه خوب است یا بد و چرا؟ در این گزارش به این پرسش های پاسخ خواهیم داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، این مرکز تحقیقاتی معمولا سؤالات زیادی در مورد این گروه دریافت می‌کند. افراد بی‌دین به چه چیزی اعتقاد دارند؟ آیا با دین مخالفند؟ نظر آنها در مورد علم چیست؟ آیا رشد آنها برای جامعه خوب است یا بد و چرا؟

داده های نظرسنجی پیو نشان می دهد:

اکثر بی‌دین‌ها به خدا یا قدرت برتر دیگری اعتقاد دارند. اما تعداد بسیار کمی به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند.

اکثر آنها می گویند دین ضرر دارد، اما بسیاری نیز فکر می‌کنند دین مفید است. بنابراین آنها به طور یکسان ضد دین نیستند.

آتئیست و بی دین
اکثر بی <a data ail=170414 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>‌ها این ایده را رد می کنند که علم می تواند همه چیز را توضیح دهد اما در مجموع آنها دیدگاه مثبت‌تری نسبت به علم در مقایسه با آمریکایی‌های <a data ail=170414 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>‌دار دارند

همه بی‌دین‌ها خداناباور نیستند. آنها به مراتب کمتر از آمریکایی‌های دین‌دار به خدا “آنگونه که در کتاب مقدس توضیح داده شده است” اعتقاد دارند، اما بیشتر آنها به خدا یا قدرت برتر دیگر باورمندند. فقط ۲۹ درصد وجود قدرت یا نیروی معنوی بالاتری در جهان را رد می‌کنند.

وقتی مستقیماً از بی‌دین‌ها پرسیده می شود که چرا مذهبی نیستند، دو سوم آنها بسیاری از آموزه های دینی را زیر سؤال می برند یا می‌گویند به خدا اعتقاد ندارند. بسیاری از آنها از نهادها یا افراد مذهبی انتقاد می‌کنند، از جمله ۴۷ درصد که معتقدند یکی از دلایل بسیار مهم مذهبی نبودن آنها بدبینی به سازمان‌های مذهبی است. همچنین ۳۰ درصد می‌گویند تجربیات بدی که با افراد مذهبی داشته اند دلیل آنها برای مذهبی نبودن است.

بررسی ها به طور مداوم نشان داده است که بسیاری از آمریکایی‌ها کاهش نفوذ دین در جامعه را امری منفی می‌دانند. از نظر آنها بی‌دین‌ها معمولا کمتر رأی می‌دهند، کمتر کار داوطلبانه در جوامع خود انجام می‌دهند و امور عمومی را نسبت به افراد دین‌دار کمتر دنبال می‌کنند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بر اساس معیارهای مختلف، مشارکت مدنی کمتر بیشتر در بین افرادی مطرح است که خود را وابسته به دین و باور خاصی نمی‌دانند. این در حالی است که گرایش آتئیست‌ها و اگنوستیک‌ها در مشارکت مدنی تقریبا همسان با دین‌داران است.

منبع دین آنلاین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.