خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کابالا (بخش چهارم) / فیلم

به گزارش ادیان نیوز، کابالا بر شکل گیری فرقه های سری زیادی از جمله فراماسونری تاثیر گذار بوده است که بخش مهمی از این فرقه سازیها توسط خاندان یهودی لاوی صورت پذیرفته است. تودرس ابولافی اولین فرد سرشناس در این تاریخچه است که اورا از خاندان سلطنتی می دانند. این خاندان در جنگ های صلیبی علیه مسلمانان و گسترش کابالا نقش آفرینی کردند.

ناتان غزه ای که نظریه پرداز شابتای زوی محسوب میشد نیز از اعضای این خاندانِ لاوی بود. مکتب جدید الاسلام شابتای زوی و او را “ارتداد رازگونه” می خوانند چون مسلمان شدن شابتای را یک ماموریت مسیحایی می دانستند.

علاوه بر ناتان آنتوان زندور لوی از دیگر شخصیت های معروف خاندان لاوی است که رهبر فرقه شیطان گرایی معاصر است که این فرقه شباهتهای زیادی با مراسمات مبتذل فرانک دارد. آلیستر کرالی قبل از آنتوان لاوی نظریات اصلی جریان شیطان گرایی را مطرح کرده بود. از کتابهای او میتوان به ۷۷۷ اشاره کرد، او کتابها و مقالات زیادی درباره عرفان کابالا و آیین های جادویی و شیطانی نوشته است. او در کتاب اعترافات کرالی از دانش کابالایی خود و داشتن لیاقت کسب مقام بالایی در فراماسونری سخن می گوید.قبل از کرالی، کاترین دومدیچی ملکه فرانسه و دختر لورنزو جادوگر بزرگ فرانسوی در قرن۱۶ انجمن مخفی شیطان پرستی را بنیان نهاد. او نقش انکارناپذیری در جنگهای مذهبی و کشتار سن بارتلمی دارد. او نوسترآداموس را به عنوان مشاور و پزشک پادشاه در دربار فرانسه استخدام کرد. نوستراداموس با مصرف گیاهان توهم زا و رفتن به حالت نئشگی با بیان جملات مبهم و غالبا استعاری غیب گوی میکرد.

فیلیپ برگ مهمترین رئیس انجمن قبالای امریکا و اسرائیل دفتر فرقه خود را در اورشلیم گشود. هم اکنون دفتر مرکزی او در نزدیکی هالیوود قرار دارد. او با جذب ستارگان هالیوود و مشاهیر هنر غرب و فروش آب کابالا، چشم شیطان و زهر به قیمتی گزاف به ثروت و قدرت دست یافت. دو پسرش تلاش نمودند تا مفهوم جدیدی از کابالا برخلاف کابالای قدیم به مردم عرضه کنند.

برای آَشنایی بیشتر با بخشی از نمادها و نشانه های کابالا که در بسیاری از فیلمها و انیمیشنها استفاده میشوند می توان به هیولای آخرالزمان، جهان سیاهی که نماد قدرت و وجود شر است، بستن نخ قرمز به مچ دست برای دور کردن شیاطین، شیر و تاج و قلعه که به مثابه تسلط و حاکمیت یهود است، استخوان و جمجمه، اعدادی همچون ۷ و ۱۰ و ۶۶۶ و ۸۸۸ اشاره کرد.

فرقه فیلمی است که شباهتهای زیادی بین ماجرای فیلم با فرقه کابالا وجود دارد. برای مثال در ابتدای این فیلم از شخصی بنام چارلز لیوایلنت که در خیابانهای اورشلیم سرگردان شده، به غاری پناه برده و به مکتوب کردن مکاشفات خود مشغول می شود اشاره شده است که درست با ماجرای خاخام شیمون بای یوهای همخوانی دارد. همچنین ایجاد فرقه ای که آمیخته ای عقاید یهودیت و مسیحیت و اسلام را دربردارد توسط چارلز، وقوع جنگ خیر و شر و صحبت از نظم نوین جهانی توسط رهبر این فرقه  که با مشخصه کابالا هماهنگی دارد نیز میتوان به این موضوع پی برد. در برنامه‌های بعد، درباره‌ی فراماسونری و نظمِ نوینِ جهانی، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

منبع : راسخون

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.