خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمار دینداران در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز،‌ نتایج یک نظرسنجی نشان داد که بی‌دینی به ویژه در میان نوجوانان آمریکایی افزایش یافته و اعتقادات دینی در این کشور کم‌رنگ شده است.
خبرگزاری رویترز در این باره خبر داد: این نظرسنجی از سوی مرکز تحقیقاتی «پیو» در آمریکا با عنوان «چشم‌انداز دینی» انجام و دیروز، ۱۲ آبان‌ماه، منتشر شد.
نتایج این نظرسنجی که با در نظر گرفتن معیارهایی چون حضور یافتن در کلیسا،‌ دعا و اعتقاد به پروردگار به عمل آمده، نشان داد که بی‌دینی به ویژه در میان نوجوانان آمریکایی افزایش یافته است.
براساس نتایج این نظرسنجی، در آمریکا میزان اعتقاد افراد بالغ به خدا گرچه از سایر کشورهای پیشرفته صنعتی بیشتر است؛ اما از ۹۲ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۸۹ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.
همچنین تعداد افرادی که گفتند کاملا به وجود خداوند اعتقاد دارند بسیار کمتر شده و از ۷۱ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۶۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رسیده است.
درصد آمریکایی‌هایی هم که هر روز دعا و عبادت می‌کنند، در مراسم مذهبی به صورت منظم شرکت دارند و دین را یکی از مسائل مهم زندگی خود می‌دانند، کاهش یافته است.
در این نظرسنجی روند کاهش اعتقادات دینی در میان نوجوانان بیش از همه گروه‌های سنی است و تنها نیمی از کسانی‌که در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ به دنیا آمده‌اند به خدا اعتقاد کامل دارند و این رقم نسبت به «نسل خاموش» آمریکا که متولدین ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۵ هستند، کاهش چشم‌گیری داشته است.
همچنین مشخص شد که نسل جدید نسبت به نسل خاموش بسیار کمتر به دعا و عبادت می‌پردازند.
دموکرات‌ها بیش از جمهوری‌خواهان مذهبی هستند.
با وجود این همچنان ۷۷ درصد آمریکایی‌ها اعتقادات دینی دارند و دو سوم آن‌هایی که خود را دارای اعتقادات دینی می‌دانند می‌گویند که هر روز عبادت می‌کنند و مذهب مسئله بسیار مهمی برای آنان است.
این نظرسنجی همچنین  از تفاوت‌ در اعتقادات دینی در میان احزاب سیاسی آمریکا خبر داد و عنوان کرد که دموکرات‌ها (۲۸ درصد) بیش از جمهوری‌خواهان (۱۴ درصد)، مذهبی هستند.
این گزارش حاصل نظرسنجی از دو گروه ۳۵ هزار نفری از مردم آمریکا است که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ به عمل آمده است.
منبع: سنی پرس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.