خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفر لابی یهودیان فرانسه به جمهوری آذربایجان

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از اسلام‌تایمز،‌ ریشار پراسکیه رئیس شورای نمایندگی نهادهای یهودی در فرانسه طی سفری به باکو با مقامات آذری دیدار و گفتگو خواهد نمود.

ژان پیر آلالی رئیس کمیسیون انجمن ها و سازمان های غیر دولتی،ورونیکا هارارای رئیس کمیسیون ارتباط با مسلمانان، پاتریک بلوش عضو کمیسیون روابط بین الملل،او گانی مدیر توسعه بین الملل از اعضای این شورا می باشند که به باکو سفر خواهند کرد.

شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه طی این سفر دیدارهایی با رئیس کمیته دولتی دیازپورای جمهوری آذربایجان، معاون وزیر امور خارجه، رئیس کمیته دولتی تشکل‌های دینی، نائب رئیس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان و سفیر فرانسه در آذربایجان خواهند داشت.

شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه یا «کریف» یکی از متنفذترین مجامع و لابی‌های یهودی در اروپا است. این مجمع که ریشه تاریخی آن به جنگ دوم جهانی می‌رسد، ابتدا به اختفا و انزوای موقت روی آورد ولی سپس به تشکیل جوامع یهودی مقیم فرانسه با هدف اتحاد و تشکیل مجموعه‌ای اینچنین ختم شد.

در سطح بین الملل نیز یهودیان فرانسه تلاش می‌کنند تا با برقراری ارتباط با جامعه یهودیان جهان (کنگره جهانی یهودیان و نیز جوامع انگلیسی‌زبان در انگلستان و کمیته یهودیان آمریکا) جایگاه خود را تثبیت کنند. کریف فرانسه بنا بر اسناد منتشر شده از سوی این نهاد، اولویت‌های کاری خود را در این اهداف خلاصه کرده است: مبارزه با هرگونه یهودستیزی، نژادپرستی و نابردباری،‌ همبستگی با اسراییل و حمایت از راه‌حل‌های این رژیم در مناقشه خاورمیانه.

این نهاد یهودی بیش از ۶۰ انجمن و سازمان یهودی فرانسه را در خود جای داده و از ارکان زیر تشکیل می‌شود: دفتر اجرایی، کمیته راهبری، کمیسیون‌های تخصصی، مجمع عمومی با حضور نمایندگان همه انجمن‌ها و سازمان‌های یهودی، کمیته‌های استانی و مناطق.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.