خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روند مقابله غرب اسلام هراسی نیست، تمام ادیان الهی هدف آنهاست

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ برنامه «از سکوت تا بایکوت» رادیو گفت و گو با موضوع بررسی نقش هالیوود در گسترش اسلام هراسی و با حضور علیرضا ابوالفضلی رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب و فاطمه عبدالوند کارشناس و فعال فرهنگی و اجتماعی به روی آنتن رفت.

علیرضا ابوالفضلی در خصوص چرایی مقابله غرب با اسلام گفت: وقتی جامعه ای بخواهد گروه یا تشکلی را تحت الشعاع قرار دهد و یا بخواهد رفتاری کند تا آن جامعه منزوی شود و یا به اضمحلال برود باید اطلاعاتی نسبت به آن جامعه داشته باشد. غرب راجع به اسلام اطلاعات زیادی دارد. آنها می دانند اسلام در حال گسترش است و از قرن بیستم در کل دنیا گرایش افراد به سمت اسلام زیاد بوده است.

وی افزود: غربی ها دریافته اند اسلام انسانیت و آدم بودن را به ارمغان آورده و می خواهد در کل جهان آن را تسری دهد. معمولا افرادی که راجع به انتخاب دین تحقیق می کنند سراغ اسلام می روند و این برای تمام لابی ها و سیاست گذارهایی که به دنبال این هستند تا مردم را از اسلام دور کنند هراس ایجاد می کند. بنابراین باید بنشینند طرح بریزند و برنامه های بلند مدت به ویژه در کشورهایی که از دین فاصله دارند داشته باشند.

رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب با بیان اینکه هالیوود یک سیاست گذاری است و دیگر اطلاق به محل نمی شود، تصریح کرد: غرب کارخودش را با رسانه پیش می برد یعنی بهترین ابزارش رسانه است که نیاز به منبعی بوده که سینمای هالیوود است. عملا هالیوود ممکن است در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه ما نیز باشد و دارد فیلم هایی با پشتیبانی صهیویست ها تولید می شود که در راس اینها ما شاهد قسمتی از کابالیسم ها هستیم. کابالا به زبان عبری یعنی جادو، جادوگران یهود که البته اینها خودشان را از این قضیه مبرا می دانند اما عملا خروجی فیلم ها و رفتارشان نشان می دهد که منتسب به اینها هستند. روند مقابله غرب صرف اسلام هراسی نیست و همه ادیان توحیدی و همه ادیانی که دارای کتاب آسمانی هستند را در بر می گیرد.

ابوالفضلی ضمن بیان اینکه پیشرفت غربی ها خوب بوده و لی ریشه های اسلام در کشورها و جوامع مختلف تثبیت شده و توسعه پیدا کرده است، گفت: کارهایی که بعد از انقلاب اسلامی در ایران در خصوص اتفاقاتی که غرب برای اسلام هراسی انجام داده و اگر عصر قوی و غنی را بخواهیم از ایران نام ببریم دهه نودی که در آن هستیم را می توانیم نام ببریم چون ایران در تمای دنیا در عرصه های مختلف معرفی و شناخته شد.این حضور کاملا شناخته شده اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد. ما با فیلم هایی که ساختیم و یا حرکاتی که انجام دادیم دفاعی کار نکردیم.

رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در خصوص گسترش مهدویت در دنیا تاکید کرد: اگر موضوع مهدویت با ویترین بسیار خاص، جذاب و مطالباتی که جهان نسبت به سینما و فرهنگ رسانه فیلم سازی دارد تولید شود در قالب یک ماهیت صحیح و درست مطمئنا حضرت مهدی (عج) به دنیا معرفی خواهد شد و این جرقه ای برای مردم است که نسبت به این موضوع تحقیق و پژوهش کنند.

در ادامه برنامه فاطمه عبدالوند به پیشینه اسلام هراسی توسط غرب اشاره کرد و گفت: با فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی و کمونیسم ها غرب به دنبال مبارزه بود و بهتر از اسلام چیزی را نیافت چون هر تلاشی که می کرد با فرهنگ غرب جلو نمی رفت و به خاطر جذابیتی که در اسلام بود، غرب پی برد که اسلام در حال گسترش در دنیا است و حرفش کرسی های دنیا را می گیرد.

وی افزود: بنابراین بیش از ۷۰۰ فیلم در هالیوود دارد ساخته می شود که حدود ۱۵ میلیارد دلار سود خالص این فیلم ها است که همه دارند با تکرار موضوع اسلام هراسی، به مردم دنیا می گویند اسلام و مسلمان آن چیزی است که ما داریم به شما نمایش می دهیم.

کارشناس و فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه بعد ازحادثه ۱۱ سپتامبر وضعیت مسلمانان در رسانه ها به شدت ضعیف شد و دیگر موضوع تروریست بودن یک مسلمان مطرح شد، یادآور شد: بعد ازحادثه ۱۱ سپتامبر جامع شناسان غربی قانونی را مطرح کردند که «ممکن است یک تروریست مسلمان نباشد ولی قطعا یک مسلمان تروریست است» و این موضوع باعث شد تا فیلم های مختلفی در این زمینه ساخته شود که علائم و نمودهایی از ۱۱ سپتامبر را با خودش همراه داشته باشد تا در ذهن مخاطب این تداعی گری ایجاد شود که یادت باشد که در ۱۱ سپتامبر حضور یکسری مسلمان بود که باعث منفجر شدن برج های دو قلو و کشتار مردم شد.

وی با اشاره به تغییر روند غربی ها برای اسلام هراسی اظهار کرد: نقطه اصلی جنگ هالیوود با مهدویت از جنگ ایران با رژیم بعث عراق و کشورهای دیگر که حامی عراق بودند شروع شد و کارشناسان می گفتند که ما در جنگ می بازیم و رژیم بعث عراق پیروز می شود ولی وقتی این اتفاق نیفتاد کارشناسان غربی بررسی کردند و دیدند ایرانی ها به دو چیز معتقد هستند ولایت و شهادت. شهادت ما را به سرباز بودن حضرت مهدی (عج) می رساند و آن ها قدرت خود را در این زمینه گذاشتند و گفتند مهدویت باید دچار ویرانگری و بحران شود تا هر جای دنیا که به آن پرداخته شد آدم ها نتوانند تشخیص دهند فرد موعود چه کسی است و باید ایران را در این زمینه بایکوت کرد. واقعا غرب در این زمینه موفق شده و رسانه هایش کمک کردند در ذهن مردم غرب به خوبی این موضوعات را تداعی کنند. البته آن ها نه فقط در فیلم های هالیود بلکه در انیمیشن هایی مثل باب اسفنجی و ملوان زبل مطرح می کنند که قهرمان من هستم و دنبال قهرمان دیگری خارج از آمریکا نگرد و اگر بگردی باید نفی شود.

عبدالوند با اشاره به توان جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رسانه های غربی گفت: بعد از دفاع مقدس فهمیدیم که می توانیم نسبت به جنگ های سرد و جنگ هایی که می خواهد ما را به زمین بزند پیروز باشیم ما این را در مقابله با داعش نشان دادیم. اما باید بدانیم که ما ایرانی ها باید در حال آموزش باشیم و بدانیم هر کدام از ما در شبکه های اجتماعی یک رسانه هستیم و جوانان را برای این مسیر تربیت کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.