خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«شیخ محمد کسنزانی» رییس طریقت قادری درگذشت

شیخ محمد کسنزانی بر اثر بیماری در آمریکا و در سن ٨٢ سالگی زندگی دنیایی را بدرود گفته  است. شیخ محمد کسنزانی در سال ۱۳۱۷ شمسی  در روستای ”کربجنە” از نواحی شهر ”سنگاو” در کردستان عراق  بە دنیا آمد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از کُرد پرس بر اساس اعلام خبرگزاری ها، شیخ محمد کسنزانی  شخصیت نامی و شیخ طریق قادری،  ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه بامداد شنبە، چهارم تیرماه ٩٩، دار فانی را وداع گفت.

شیخ محمد بر اثر بیماری در آمریکا و در سن ٨٢ سالگی زندگی دنیایی را بدرود گفته  است. شیخ محمد کسنزانی در سال ۱۳۱۷ شمسی  در روستای ”کربجنە” از نواحی شهر ”سنگاو” در کردستان عراق  بە دنیا آمد.

شیخ محمد علاوه بر علوم تصوف و آداب طریقت، علوم فقه و قرآن کریم و عقاید و ادیان تطبیقى را نیز خواند. او بسیار به تنهایى و مطالعه و جمع کردن و تحقیق در کتاب‌هاى علمى عمومى و به‌ویژه عرفانى علاقه داشت و به این ترتیب بود که کتابخانه بزرگ و با ارزشى از کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها را جمع‌آورى کرده است. ایشان بعد از وفات پدرش شیخ عبدالکریم کسنزانى، او به ریاست طریقت قادریه کسنزانیه رسید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.