خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری مراسم مجازی عید قربان در «مهار اشترا» هند

فرماندار ایالت «مهار اشترا» هند از مسلمانان خواست تا مراسم عید قربان امسال را به صورت نمادین برگزار کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فرماندار ایالت مهار اشترا که بمبئی یکی از شهرهای مهم آن است، از مسلمانان خواست تا مراسم عید قربان امسال را به صورت نمادین برگزار کنند.

«آدهاو تاکری» در نشستی با حضور مقامات و وزرای بلندپایه تقاضاهای ارائه شده از سوی جامعه مسلمانان برای برگزاری عید قربان امسال را مورد بررسی قرار داد.

وی در این باره گفت: مراسم عید امسال برای مسلمانان مانند دیگر جشن ها و مراسم در طول چهار ماه گذشته باید به صورت نمادین برگزار شود.

وی افزود: حمل و نقل عمومی و ازدحام جمعیت می تواند منجر به گسترش ویروس کرونا شود و به همین دلیل در شرایط کنونی باید از آن اجتناب کرد.

«آنیل دشموک»، وزیر امور داخلی در «مهار اشترا» نیز از جامعه مسلمانان خواست تا مراسم عید قربان امسال را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنند.

«عارف نسیم خان»، وزیر سابق امور رفاهی اقلیت ها و از اعضای کنگره در این باره گفت: ما از موضع دولت در خصوص برگزاری مراسم عید قربان استقبال می کنیم و آماده رعایت کامل دستورات و مقررات دولتی مانند ماه رمضان و عید فطر هستیم.

مقامات دولتی در نشست برگزار شده در بمبئی ایده انجام یک فرآیند عملی استاندارد برای برگزاری مراسم عید قربان و بازارهای فروش گوسفند برای قربانی کردن در این روز را ارائه دادند.

این در حالی است که هنوز بر سر صدور مجوز برای فعالیت بازارهای فروش قربانی در «مهار اشترا» بحث وجود دارد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.