خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حرکتی کم‌سابقه در کلیسای کاتولیک؛ ۷ متقاضی مقام‌هایی چون اسقفی و سفیری پاپ

در اقدامی کم سابقه در ساختار کلیسای کاتولیک هفت زن خواهان تصدی مقام هایی مثل دستیاری، اسقفی و کاردینالی شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در اقدامی کم سابقه در ساختار کلیسای کاتولیک هفت زن خواهان تصدی مقام هایی مثل دستیاری، اسقفی و کاردینالی شدند؛ در میان این هفت نفر نام لوآن روشر، یک زن تراجنسی نیز دیده می‌شود که برای مقام دیاکون نامزد شده است او می‌گوید که زمان آن رسیده تا به زنان نیز در کلیسای کاتولیک حق برابر داده شود.

هفت زن روز چهارشنبه اعلام کردند که نامزد انتصاب در پست‌هایی شده‌اند که تا کنون در ساختار کلیسای کاتولیک تنها در اختیار مردان بوده است؛ مقام‌هایی همچون دستیاری، اسقفی، سفیر پاپ، کشیش منطقه و واعظ. گمان می‌رود این درخواست آنها آشفتگی‌هایی را در کلیسای کاتولیک در پی داشته باشد و احتمالا به اصلاحاتی را در این ساختار مذهبی منجر شود.

بر اساس سنت کلیسای کاتولیک، این شخص پاپ است که دستیارها، اسقف‌ها، سفرا، کشیشان منطقه و واعظان را از میان اسامی پیشنهادی توسط نماینده پاپ در کلیساهای کاتولیک انتخاب می‌کند؛ اسامی که تا کنون همواره مردانه بودند. اما روز چهارشنبه هفت نامزد جدید پیدا شد که تلاش دارند این سنت مردانه را بشکنند.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.