خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محرمِ و کرونا| محرمِ ۹۹، شهید ندارد

محسن‌حسام مظاهری نوشت؛

باید حواس‌مان باشد که عده‌ای بی‌مبالاتی و مسئولیت‌ناپذیری خود را با «شهید» نامیدن قربانیان احتمالی کرونا از جامعه‌ی مذهبی و هیئتی لاپوشانی نکنند؛ محرم ۹۹، شهید ندارد.

ردنا (ادیان نیوز) – این برشی از سخنان سیدمهدی فقیه امامی، مدیر مدرسه علمیه ذوالفقار اصفهان است که برخلاف نظر بسیاری از مراجع تقلید بر برگزاری مجالس عزاداری به‌هرقیمت ولو خطر مرگ عزاداران براثر کرونا تأکید می‌کند.

واقعیت آن است که این مناسک‌گرایی افراطی در بین عامه مذهبی و خصوصاً برخی مداحان و هیئتی‌ها حامیانی دارد. حامیانی که این روزها با اعلام مخالفت دربرابر محدودیت‌های قانونی و پروتکل‌های بهداشتی صف خود را از دیگر گرایش‌های شیعی جدا می‌کنند.

آنچه در روزهای باقیمانده تا محرم ضرورت دارد، آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه به‌ویژه جامعه‌ی مذهبی و هیئتی نسبت به خطرات و پیامدهای این نگرش است.

اگر خدای ناکرده محرم امسال علیرغم همه‌ی هشدارها و پروتکل‌ها به بستری برای شیوع فزاینده‌ی کرونا مبدل شود، مسئولیت جان‌های به‌خطرافتاده ازجمله متوجه کسانی است که بر طبل بی‌مبالاتی در برگزاری مراسم می‌کوبند.

باید حواس‌مان باشد که عده‌ای بی‌مبالاتی و مسئولیت‌ناپذیری خود را با «شهید» نامیدن قربانیان احتمالی کرونا از جامعه‌ی مذهبی و هیئتی لاپوشانی نکنند؛ محرمِ ۹۹، شهید ندارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.