خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست «زندگی مسالمت آمیز درسایه وحدت اقوام ایرانی» در فردیس برگزار شد

نشستی با عنوان زندگی مسالمت آمیز در سایه وحدت اقوام ایرانی در سالن اجتماعات فرمانداری فردیس برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از آنجا که رنگین کمانی از اقوام و آیین های ایرانی در استان البرز زندگی می کنند، بنابراین استفاده از ظرفیت اقوام و هم گرایی و وحدت بین آنها به عنوان یکی از مولفه های توسعه اجتماعی و سیاست های راهبردی در این نشست «زندگی مسالمت آمیز در سایه وحدت اقوام ایرانی» مورد تاکید قرار گرفت.

بهره گیری از ظرفیت نخبگان و بزرگان این اقوام و قومیت ها و ادیانی که در استان البرز ساکن هستند از دیگر هدفهای این نشست عنوان شد.

در این میان شهرستان فردیس به دلیل اهمیت و موقعیتی که در استان دارد به نظر می رسد یکی از مناطقی است که باید این وحدت و هم گرایی بیش از پیش در آن مورد توجه قرار گیرد.

دبیر انجمن اتحاد اقوام ایرانی استان البرز در این نشست گفت: ما همواره پشتیبان کشور عزیزمان ایران اسلامی هستیم.

تیام گودرزی افزود: حدود سه سال است این انجمن تاسیس شده و تمام اقوام ایرانی و حتی اقلیت های مذهبی در این انجمن حضوری توام با صلح و صفا دارند و تاکنون هیچ موضوع تنش زایی ایجاد نشده و ما همواره پشتیبان کشور عزیزمان ایران اسلامی هستیم.

وی اظهار داشت: در انجمن و جلسه های مختلف همیشه بر این پشتیبانی و زندگی مسالمت آمیز خود مباهات کرده ایم و امیدوارم این روند سالهای سال هم ادامه داشته باشد و در کنار هم با وحدت ملی زندگی کنیم.

کشیش آشور از کلیسای شرق آشوری در ایران ساکن استان البرز نیز در این نشست گفت: امروز با همیاری دوستان جلسه ای به منظور وحدت اقوام در ایرانی با توجه به اوضاع سیاسی خاص در اطراف کشورمان، گردهم آمده ایم.

وی افزود: شاید در ادوار گذشته تاریخ برخی موفق به ایجاد اختلاف در بین اقوام شدند، ولی امروز با درایت بزرگمردان جمهوری اسلامی ایران ما اقوام ایرانی همچنان در کنار هم و در فضایی بسیار خوب و دوستانه زندگی می کنیم و هیچ کس نمی تواند به این سادگی ها لطمه ای به اتحاد و همدلی اقوام ایرانی وارد کند.

نشست زندگی مسالمت آمیز درسایه وحدت اقوام ایرانی

وی افزود:  هر اتفاقی در ایران رخ دهد ما در ایران زندگی می کنیم و هیچگاه از ایران به عنوان وطن خود دست برنخواهیم داشت و ایران را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنیم و در نهایت همراه ایران و ایرانی ها خواهیم بود.

کشیش آشور با ابراز تاسف از ایجاد درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: آن چیزی که اتفاق افتاده خصم دولت هاست، اما به هیچ وجه موافق این جنگ نیستیم، چون طبیعی است که گرایش آن برمی گردد به نسل کشی اما امیدواریم با مذاکرات بتوانند به صلح برسند.

وی تاکید کرد: هیچ رضایت و خشنودی از این وضعیت وجود ندارد که مردم بی گناه به خاطر هیچ چیز فدا شده و فردا به فراموشی سپرده شوند، چون هدف خاصی را در سیاست جنگ امروز حتی من که سیاست مدار نیستم، نمی توانم پیدا کنم و مشخص نیست که چه اتفاقی می افتد.

مسوول انجمن آشوریان استان البرز هم در این نشست وحدت و همگرایی را از ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران دانست و گفت: اولویت برای ما اقوام ایرانی این است که در این نشست بیشتر با هم آشنا شدیم و تعامل بیشتری در آینده خواهیم داشت، یعنی در اصل برای ایران می میریم و برای ایران زندگی می کنیم.

گورگیزاورشان افزود: دشمنان نظام مقدس اسلامی بدانند و در سالهای سال باید متوجه شده باشند که نمی توانند با دشمنی لطمه ای به ایران اسلامی وارد کنند.

وی اظهار داشت : ایران قاطعانه با هر کشور متخاصم و کسی که معاند نظام باشد، برخورد می کند و کوتاه هم نمی آید.

وی تاکید کرد: در کشور ایران اقوام مختلف چه شیعه، سنی، مسیحی و … همه با هم متحد و یکپارچه هستند و  پاسخ دندان شکنی به دشمنان می دهند.

شاعر و ادیب آذربایجانی نیز در این نشست گفت: کشور ایران را بیشتر از جان خود دوست داریم همه ما فرزندان ایران هستیم و ایران تک فرزند نیست و بخاطر حفظ ایران همه با صدای بلند می گوییم یاشاسین ایران، چراکه ما ایران اسلامی را مثل پدر و مادر خود دوست داریم.

حمید احمدزاده

حمید احمدزاده افزود: این یک معادله است و همه باید همدیگر را دوست داشته باشیم و  انشاالله با درک صحیح این مسایل هیچ اختلافی در ایران به وجود نمی آید و اگر هم احیانا باشد بزرگان ما خودشان این موضوع را حل می کنند و همه ایرانی هستیم و کشور ایران را بهتر از جانمان دوست داریم.

وی تاکید کرد: وطن ما ایران اسلامی است و به هیچ بیگانه ای اجازه نخواهیم داد نظر سوئی به وطن عزیزمان داشته باشد.

حسین سیامی شاعر آذری زبان هم در این نشست گفت: مدت ۱۰ سال است که در شعر و زبان ترکی استان البرز فعالیت می کنم و تلاش بر این بوده است که تمامی اقوام ساکن در استان البرز در جلسات شعر آذربایجانی شرکت کنند و در این مدت تلاش همه اقوام را در استان البرز همدل و متحد دیدم.

نشست زندگی مسالمت آمیز درسایه وحدت اقوام ایرانی

سیامی افزود: در جلسات شعر همه اقوام شرکت می کنند و این نشان دهنده بزرگی کشور ایران است.

وی اظهار داشت: ما هم باید تلاش کنیم این اتحاد همیشه حفظ شود، همانطور که در جنگ تحمیلی با وحدت و همدلی نگذاشتیم دشمن یک وجب از خاک وطن اسلامی را تسخیر کند.

نظام سلطه درصدد اختلاف اندازی بین اقوام و مذاهب و ادیان هستند
فرماندار فردیس نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه ای با شرکت اقلیت های مذهبی، اقوام ترک، لر، آشوریان و … گفت: در درگیری های ایجاد شده نشانه هایی از توطئه ها و چالش های نظام سلطه به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم پلید اشغالگر قدس دیده می شود که آنها در صدد اختلاف اندازی بین اقوام و مذاهب و ادیان هستند.

ابوالفضل اینانلو تاکید کرد: این دشمنان در جنگی که اکنون بین کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان حادث شده تلاش می کنند بین خود آذری ها و اقلیت های دینی کشور هم شکاف و اختلاف بیاندازند.

نشست زندگی مسالمت آمیز درسایه وحدت اقوام ایرانی

وی ادامه داد: در این جلسه همه دوستان نیز اتفاق نظر داشتند که این موضوعات توطئه دشمنان و یهودیان صهیونیسم است که تلاش بر ایجاد اختلافات دارند، لذا ما خوشحال هستیم که دوستان نظرات بسیار خوبی از اتحاد و همدلی بین همه اقوام و ادیان در ایران اسلامی با رعایت حقوق شهروندی ارایه کردند و وظیفه ماست که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، حقوق آحاد ملت را محترم بشماریم.

فرماندار فردیس تاکید کرد: همه ادیان در ایران اسلامی از جمله در شهرستان فردیس و استان البرز در فضایی دوستانه و مسالمت آمیز زندگی می کنند و اطمینان دارم که با این اتحاد و همدلی توطئه های دشمن همچون همیشه نقش برآب خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.