خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار سرپرست رایزنی فرهنگی ایران با اسقف ناتان هوانیسیان

مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران با اسقف ناتان هوانیسیان، رییس بخش روابط بین‌الملل و تشریفات کلیسای مادری اچمیادزین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران با اسقف ناتان هوانیسیان، رییس بخش روابط بین‌الملل و تشریفات کلیسای مادری اچمیادزین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار اسقف ناتان هوانیسیان ضمن عذرخواهی از اینکه این دیدار در این شرایط جنگی صورت می‌گیرد، نکاتی از منظر خود در خصوص آخرین وضعیت جنگ بیان کرد.

وی در ادامه گفت: ما ضرب‌المثلی داریم که همسایه خوب بهتر از خویشاوند است! که جمهوری اسلامی ایران برای ما در حکم خویشاوند است و در این درگیری اگر خرابی به بار آید برای همه ماست.

اسقف ناتان هوانیسیان در پایان سخنان خود، بیان کرد: تلاش ما زندگی مسالمت آمیز ادیان است زیرا همزیستی از روی اکراه معنای منفی دارد، لذا به نظر من علما و اندیشمندان در این گفتگوها نباید تلاش کنند همدیگر را قانع کنند که به دین هم متمایل کنند.

صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی از تمایل جدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری اولین دور گفتگوی ادیان بین ایران و کلیسای اچمیادزین خبر داد و خاطر نشان کرد: گفتگوی بین ادیان در جهان جنگ زده و مملو از خشونت امروز عاملی مهم در توسعه صلح و آرامش محسوب می‌شود.

وی در ادامه، افزود: طبق هماهنگی بعمل آمده با مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها رسماً از کلیسای اچمیادزین برای آغاز اولین دور این گفتگوها با موضوع «زندگی مسالمت آمیز ادیان و نقش آن در کاهش خشونت و توسعه صلح پایدار» دعوت بعمل می آید. و با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا این گفتگوها بصورت مجازی و وبینار خواهد بود.

صادقی گفت: دو طرف در خصوص جزئیات و موضوعات پیشنهادی گفتگو کردند و تاریخ برگزاری این نشست دو ماه آینده خواهد بود.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات، اسقف ناتان هوانیسان متولد ۱۹۵۵ میلادی (۱۳۴۴ شمسی) در ایروان است. وی در سال ۱۹۸۶ وی به عنوان سارکاواک (sarkavag) (به زبان فارسی میانه یا پهلوی: سر =رئیس +کاواک = خدمتگزار و خدمتکار)  منصوب شد. سال ۱۹۸۸ توسط اسقف اعظم سنوریان به عنوان کشیش مجرد منصوب شد و ناتان نامگذاری شد.

از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰   عضو شورای عالی روحانی کلیسای ارمنستان بود.

از سال  ۲۰۰۰  تا  ۲۰۰۶ به عنوان اسقف ارمنستان بریتانیا انتخاب شد.

از سال  ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ وی به عنوان رئیس اداره انتشارات کلیسای اچمیادزین  ادامه داد.

از سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ وی اسقف ارمنستان  در کانادا بود.

وی از سال ۲۰۰۶ شهروند افتخاری بیت لحم است.

(روحانیان کلیسای ارمنی بطور کلی دو گروه هستند. روحانیان عزب و روحانیان متأهل. تنها روحانیان دسته اول می توانند به درجات عالی رهبری برسند.) در ۹ ژانویه ۲۰۲۰ وی به عنوان رییس کمیته انضباطی منصوب شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.