خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برای نخستین بار؛ آمار تلفات موج اول کرونا در جوامع یهودی فاش شد

تاثیر موج اول کرونا (اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) بر جوامع یهودی سراسر جهان، برای نخستین بار در یک گزارش مهم آشکار شد؛ تلفات دو برابر آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از یهودی نیوز، در فهرست جوامعی که یهودیان آن بین ماه مارس و می سال جاری، آسیب قابل توجهی از نظر مرگ و میر حاصل از کرونا متحمل شده ­اند، نام انگلستان، اسکاتلند، فرانسه، آلمان، سوئد، بلژیک، ایتالیا و ایالات متحده مشاهده می ­­شود.

گزارش واحد آمارگیری یهودیان اروپا (JPR)، حکایت از نرخ‌ بالای مرگ و میر یهودیان در مقایسه با غیریهودیان دارد؛ براساس این گزارش تلفات یهودیان براثر کرونا دو برابر آن چیزی است که معمولا انتظار می‌رود.

در انگلستان مردم لندن، منچستر و اسکاتلند به طور ویژه تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا قرار گرفتند. از هفته گذشته، ۵۷۰ مراسم تشییع جنازه یهودیان در انگلستان انجام شده است که شخص متوفی به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بود.

تلفات موج اول کرونا در جوامع یهودی
تاثیر ۱۹ Covid بر یهودیان در سراسر جهان

این مطالعه که برای نخستین بار روی داده های تدفین یهودیان در سراسر جهان ترسیم شد، به هیچ الگوی مشترکی میان جمعیت­ کشورهای مختلف دست نیافت اما مشخص شد میزان مرگ و میر یهودیان تا حد زیادی از الگوهای مشاهده‌شده در مناطقی که در آن زندگی می‌کنند، پیروی می‌کنند.

پروفسور سرجیو دلا پرگولا، رئیس واحد جمعیت شناسی یهودیان اروپا (JPR) و کارشناس برجسته جهان در مبحث جمعیت شناسی یهودی، به کاستی­ هایی در خصوص اندازه­ گیری شیوع ویروس در سطح بین المللی، از جمله در اسرائیل، اشاره و ادعا کرد: این کاستی ­ها منجر به اطلاعات ناقص در مورد پاندمی کرونا شده است.

وی افزود: اگر یک درس در خصوص تحقیقات جوامع یهودی وجود داشته باشد که از این بحران به دست ­آید، این است که جمع آوری روتین آمار مهم، یکی از مسئولیت ­های اساسی است که ارگان­ های جامعه باید بر عهده بگیرند.

نویسندگان گزارش، این نظریه که نرخ مرگ و میر یهودیان در برخی از کشورها به دلیل جمعیت سالخورده باشد یا مسائل بهداشتی در جوامع خاص بالاتر از حد انتظار است را رد می­ کنند.

با این حال احتمال می ­دهند شبکه مبتلایان یهودی می ­تواند عامل تسهیل کننده شیوع ویروس محسوب شود، زیرا آمار بالای مرگ و میر با تماس­ زیاد در اجتماعات می ­تواند افزایش یابد.

براساس این گزارش درک بسیار محدودی از تاثیر حضور منظم در کنیسه ­ها و جشن ­های فستیوال پوریم بر شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

تلفات موج اول کرونا در جوامع یهودی
مقایسه میزان مرگ و میر یهودیان و غیریهودیان در سال ۲۰۲۰ و سال‌های قبل

نویسندگان این گزارش، دکتر دانیل استاتسکی و آری پاتیل، اکنون از جوامع یهودی خواسته ­اند تا داده ­های مربوط به مرگ یهودیان در همه زمان ها را جمع آوری و تجزیه تحلیل کنند، زیرا آنان معتقدند این تنها راهی است که می­ تواند پاسخ مناسب به پاندمی را برای جوامع یهودی تنظیم کند.

مدیر اجرایی JPR‌، دکتر جاناتان بوید، گفت: این گزارش با تمرکز بر جوامع یهودی در بسیاری از نقاط جهان، چشم انداز منحصر به فردی از انتشار ویروس کرونا را ارائه داده است.

وی تصریح کرد: این پاندمی، اهمیت اساسی جمع آوری و تجزیه تحلیل منظم داده ­ها را آشکار نموده است و ما مصرانه به این هدف متعهد هستیم.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.