خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بی‌توجهی به معنویت زمانی رخ می‌دهد که فقر جایگزین سلامت و امنیت شود

یونسی:

مشاور ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، تاکید کرد: بی‌توجهی به معنویت و خداپرستی برای انسان، زمانی اتفاق می‌افتد که فقر، جایگزین امنیت و سلامت و عدالت شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در وبینار بین‌المللی «نقش دین در سلامت انسان» با تاکید بر نیاز بشر به برخورداری از سلامت، امنیت بهداشتی و روانی، عدالت و آرامش، گفت: دین باید در این جهت بیشترین نقش را در جوامع ایفا کند.

مشاور ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، در همین خصوص تاکید کرد: احکام دینی ابتدا باید دنیای انسان را آباد کند. زیرا آبادی و امنیت و سلامت  دنیای مردم، مقدمه ای برای آبادی آخرت است.

یونسی، با یادآوری اینکه ادیان باید دنیا و آخرت انسان را توامان آباد کنند، گفت: رهبران ادیان باید به احکام دینی خود، برای شفاءبخشی بیشتر دردهای بشر توجه کنند. زیرا هر جا که سلامت و رفاه باشد، خدا هم آنجا پرستیده خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: بی‌توجهی به معنویت و خداپرستی برای انسان، زمانی اتفاق می‌افتد که فقر، جایگزین امنیت و سلامت و عدالت شود.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با اشاره به درگیری مردم و دولت‌های جهان با شیوع ویروس کرونا، گفت: اعلام جنگ این ویروس مهاجم به جامعه بشری، در عین حال یک آزمایش بزرگ برای ادیان و دین باوران بوده است. ادیان آسمانی و خدمتگذار بشر در جریان این پدیده خطرناک، صف خود را از جاهلان و خرافه‌پرستان جدا کردند و به یاری انسان‌های نیازمند پناهگاه و سلامت شتافتند. همچنین، علماء، دانشمندان دینی و مراجع مذهبی، خود به تخصص متخصصان پزشکی تواضع کرده و از آنان حمایت کردند و بر مردم نیز لازم دانستند که از دستورات پزشکی تبعیت و حمایت کنند.

مشاور ویژه رییس جمهور، به هماهنگی میان علما و مراجع دینی و دولت و حاکمیت در ایران اشاره کرد و گفت: برخلاف آنکه این روزها مردم ایران در تنگنای تحریم‌های تحمیلی آمریکا در رنج و سختی هستند و حتی واضعان این تحریم‌ها در یک دشمنی آشکار و ضدحقوق بشری از واردات دارو  به ایران ممانعت می کنند، رهبران دینی و دولت با تمام توان به حمایت مردم به میدان آمده‌اند.

علی یونسی تاکید کرد: این هماهنگی میان دولت و پیشوایان دینی و مراجع مذهبی، به دلیل ضرورت‌های پیش آمده در زمینه سلامت انسان و ر عایت پروتکل‌های بهداشتی، نه تنها به تعطیلی موقت اماکن عبادی و زیارتی منجر و مانع از هرگونه تجمع عبادتی و زیارتی شد، بلکه این مراکز دینی،‌ این بار به عنوان مکان هایی برای پیشتیبانی و حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا تبدیل شد.

به گزارش ایسنا،  وی افزود: رهبران و مراجع مذهبی و نهادهای دینی، با حمایت قاطع از پزشکان و کادر درمانی و آسیب دیدگان از کرونا، عملا کارکرد مراکز دینی در خدمت به مردم را عملی کرده و تمامی امکانات مادی و معنوی خود را  به حمایت از مردم و معنویت سازمان دادند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.