خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازسازی کلیسای تاریخی «بردگان آزاد شده» در کانادا

کلیسایی که ۱۶۵ سال پیش توسط برده‌های آزاد شده ساخته شد با دریافت کمک مالی از دولت کانادا بازسازی می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ کلیسای مِتُدیست Salem Chapel در نیاگارا که ۱۶۵ سال پیش توسط برده‌های آزاد شده ساخته شده است، با دریافت یک کمک ۱۰۰ هزار دلاری از دولت فدرال کانادا می‌تواند به حیات خود برای نسل های آینده ادامه بدهد. این کمک مالی از طریق طرح حمایت از جوامع سیاه پوست کانادا تصویب شد.

رهبران و اعضای این کلیسا از سال ۲۰۱۷ جمع آوری کمک مالی را برای بازسازی این مکان آغاز کرده بودند.

کلیسای تاریخی بردگان آزاد شده در کانادا

این کلیسای در سنت کاترین در حال خراب شدن بود و برای ایمنی محله  و اعضای آن نگرانی ایجاد کرده بود.
آزادی‌خواهان و برده‌های آزاد شده که از طریق راه آهن زیرزمینی به سنت کاترین رسیده بودند، این کلیسا را در سال ۱۸۵۳ با ظرفیت ۲۰۰ نفر پایه گذاشتند که در غرفه‌های چوبی آن خداوند را پرستش کنند. برخی از فرزندان آنها هنوز هم در این کلیسا حضور پیدا می‌کنند.

شایان ذکر است که برده داری تا نیمه ی سال ۱۸۰۰ میلادی در آمریکای شمالی قانونی بود. اما جنبش های ضد این قانون از حدود ۱۷۹۰ شروع شده بود. در آن دوران شرق آمریکای کنونی یعنی حدود انتاریوی فعلی در کانادا به بهشت امن برده های فراری از جنوب کشور آمریکا تبدیل شده بود. برده های فراری با کمک گروه های ضد برده داری و بردگان فراری از مسیر های امن و مخفی که در اصطلاح Underground Railway (ترجمه تحت اللفظی “راه آهن زیر زمینی”) گفته می شد برای رسیدن به کانادا فرار می کردند تا به آزادی برسند. در سال ۱۸۳۳ برده داری در سرزمین های تحت سیطره ی انگلیس منسوخ شد و این باعث فرار بیشتر سیاهپوستان از امریکا شد.

به مروز نفوذ معنوی کلیساها زندگی روزمره سیاه پوستان را به شدت تحت تأثیر قرار داد و حتی بر واژگان، شیوه زندگی و نگاه سیاسی اجتماعی آنان ردپای عمیقی باقی گذاشت. سیاهان کاملن رهبری کلیسا را قبول داشتند. بسیاری از سازمان‌های برادرانه و جوامع دموکراتیکی که توسط سیاهپوستان در قرن نوزدهم شکل گرفته بود تقریبن همیشه با یکی از کلیساها همراه بود. در قرن بیستم کلیساها حرکتی را برای ایجاد فرصت‌های آموزشی بیشتر و حقوق مدنی هدایت کردند. همین باعث ایجاد شور و انگیزه بیشتر سیاهان در طرفداری از کلیسا شد.

منبع محبت نبوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.