خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاتولیک های عراق منتظر دیدار با پاپ فرانسیس

مردم عراق در انتظار دیدار با پاپ فرانسیس هستند و دعا می کنند که این دیدار اتفاق بیفتد و موجب گفت و گو و صلح در بین مردم باشد. 

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، عراق در سال های اخیر نه تنها در مناطق مرزی خود با سوریه، بلکه در داخل و در شهرهای ناصریه تا موصل نیز تنش های بسیاری را تجربه کرده است. کشف هزاران جنازه در گورهای دسته جمعی در موصل، یکی از نشانه های وجود فعالیت‌های تروریستی و خشونتی است که چندین سال بر این کشور حاکم بوده است.

واتیکان در ۷ دسامبر اعلام کرد که پاپ قصد دارد ۵-۸ مارس ۲۰۲۱ به عراق سفر کند و از موصل، بغداد، دشت اور(Ur) و قره قوش(Qaraqosh) بازدید کند.

در پی این خبر کاردینال لوئیس رافائل ساکو گفت: ما مدتی است که در ترس زندگی می کنیم، اما همچنان امیدوار به آینده هستیم. وی این خبر(خبر سفر پاپ به عراق) را نشانه ای از تولد دوباره عراق و یک «کریسمس جدید» خواند.

دعا برای دیدار پاپ

کاردینال ساکو دعایی سروده است تا کلدانی ها آن را باهم و در طول مراسم یکشنبه، از ۱۷ ژانویه بخوانند. در متن این دعا این چنین آمده است: «خداوندا، به پاپ فرانسیس سلامتی و ایمنی عطا کن تا این دیدار میان مشتاقان منتظر انجام پذیرد. وی را یاری کن تا تلاش خود را برای گفتگو، گسترش برادری، ایجاد اعتماد به نفس و تحکیم ارزش های صلح و کرامات انسانی انجام دهد.

پروردگارا، دل های ما را با نور خود روشن بگردان تا خیر و صلح را بشناسد و آن ها را دریابد. مادر مریم، ما سفر پاپ فرانسیس را به مراقبت های مادرانه شما سپرده ایم تا خداوند لطف زندگی و آینده ای بهتر را برای ما عطا کند. آمین»

پس از این خبر، پدر ساکو نامه ای به مردم عراق نوشت و از آن ها خواست که برای ورود پاپ کاملا آماده باشند.

وی گفت که پاپ برای سفری سیاحتی به عراق نمی آید و ما باید از این فرصت برای ایجاد یک تغییر بزرگ استفاده کنیم.

قره قوش در حال آماده شدن است

در همین راستا در قره قوش مقدمات در حال آماده سازی است و یک مجسمه از مریم مقدس(س) ساخته شده و روز پنجشنبه در بالای کلیسای قره قوش قرار داده شد.

کارهای فرهنگی و هنری در این شهر در حال انجام است تا برای ورود پاپ فرانسیس به این کشور آمادگی لازم را داشته باشند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.