خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری مراسم جشن تکلیف در باندونگ اندونزی

به همت رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا و با همکاری انجمن بانوان شهر باندونگ و مدرسه یکشنبه‌های الزهرا(س)، مراسم جشن تکلیف در باندونگ اندونزی برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس، احکام تکلیف برای پسران و دختران به سن تکلیف رسیده توسط اساتید برجسته آموزش داده شد.

مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در جاکارتا در سخنانی، گفت: برگزاری جشن تکلیف در نظام تربیتی آموزشی اسلامی یکی از برنامه‌های ارزشمند و سنت حسنه‌ای برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی است.

وی ادامه داد: جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود و برای نسل آینده، آموخته‌های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می‌شود براین اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل کرد.

رخشنده تأکید کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تکلیف، پدران، مادران، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند و باید خاطره تربیتی و دینی این جشن عبادی به قدری با شکوه باشد که به عنوان یک خاطره ماندگار در ذهنشان نقش ببندد.

وی افزود: دین شناسی پایه اساسی زندگی درست و خداپسندانه است و معلومات دینی بطور عمده درباره خدا، پیامبر اسلام، پیامبران، معاد، عدل، امامت، قرآن و وحی است. خداوند برای به سعادت رسیدن ما، هم در وجودمان عقل قرار داده و هم توسط پیامبران دین فرستاده است تا ما با راهنمایی‌های عقل و دین، راه صحیح زندگی را بشناسیم و انسان کامل و سعادتمندی شویم.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پایان از دختران و پسران حاضر در مراسم گواهینامه و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.