خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اشتیاق مسلمانان انگلیس برای آغاز ماه رمضان

مسلمانان انگلیس در آستانه دومین رمضان کرونایی با اشتیاق منتظر آغاز این ماه هستند؛ امسال هم مانند سال گذشته برخی از آداب و عبادات جمعی خاص این ماه برگزار نمی‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس گزارش مرکز آمار انگلیس سه میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند. اکنون آنها منتظر آغاز ماه رمضان ۲۰۲۱ هستند و مایلند از اوقات شرعی نماز و روزه‌داری باخبر شوند.

انتظار می‌رود ماه رمضان در انگلیس از ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) آغاز شود که رؤیت هلال ماه نو در شب ۲۹ شعبان آغاز ماه رمضان را تأیید خواهد کرد. همچنین رمضان امسال احتمالاً ۳۰ روزه خواهد بود.

مسلمانان انگلیس که بیشتر آنها عرب‌تبار هستند بسته به اینکه اصالتا از چه کشوری هستند در این ماه بیشتر، غذاهای معروف عربی می‌خورند. در شرایط عادی مسلمانان در این ماه برای ادای نماز تراویح به مساجد می‌روند اما امسال برای دومین سال متوالی، مسئولان بهداشتی آنها را از اقامه نماز تراویح منع کرده‌اند.

از این رو مسلمانان آداب روزه و نماز را در خانه به جا می‌آورند و از طریق گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی تبریکات رمضانی را تبادل می‌کنند. در آستانه رمضان کودکان مسلمان در این کشور بر در و دیوار کاغذهای تزئینی رنگی می‌چسبانند .

دولت بریتانیا به تازگی اعلام کرده که مساجد می‌توانند با رعایت شرایط بهداشتی، استفاده از ماسک و ضدعفونی به تدریج کار خود را از سر بگیرند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.