خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ خواستار اتحاد جهانی برای مبارزه با کرونا شد

طی پیامی به مناسبت عید پاک؛

اپ فرانسیس در پیام عید پاک خود، از قیام مسیح به عنوان نمادی از امید در وضعیت سخت بشر در معرض خطر یاد کرد چرا که جهان با یک همه گیری سراسری روبرو شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در پیام خود به مناسبت عید پاک از کلیسای سنت پیتر، اظهار کرد: زنده شدن مسیح، امید برای همه کسانی است که همچنان از همه گیری این بیماری رنج می برند، چه بیمارانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و چه کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند.

پاپ برای پزشکان و پرستاران به طور ویژه دعا و تأکید کرد: همه، به ویژه آسیب پذیرترین افراد در میان ما، به کمک نیاز دارند و حق دسترسی به مراقبت های ضروری را دارند.  وی ابراز نیاز و نگرانی کرد و دولت ها را برای گردهمایی جهت اطمینان از تزریق واکسن کرونا به افراد نیازمند دعوت کرد.

پاپ فرانسیس که قبل تر واکسن را تزریق کرده است، عنوان کرد: واکسن ها ابزاری مهم در این مبارزه هستند. من از کل جامعه بین الملل خواهش می کنم، با روحیه مسئولیت پذیری جهانی که دارند، متعهد شوند و تاخیر در توزیع واکسن ها را برطرف کنند و همچنین توزیع آنها را به ویژه در فقیرترین کشورها تسهیل کنند.

پاپ نیاز دولت ها و نهادها را برای حمایت از خانواده ها و افرادی که از لحاظ اقتصادی نیز به دلیل همه گیری رنج می برند، تشخیص داد. وی به ویژه برای جوانانی که در برخی کشورها بیش از یک سال از مدرسه و دوستانشان دور بودند دعا کرد.

رهبر کاتولیک های جهان خاطرنشان کرد: تجربه رابطه واقعی انسانی، نه فقط روابط مجازی، چیزی است که همه به آن نیاز دارند، به خصوص در سنی که هویت و شخصیت فرد در حال شکل گیری است.

وی پیش از این رقابت برای دستیابی به سلاح های جدید را محکوم کرده بود اما همچنان برخی کشورها درگیر این مسئله هستند. وی گفت: هنوز هم جنگ ها و خشونت های زیادی در جهان وجود دارد، امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا بر طرز تفکر جنگ غلبه کنیم.

پاپ فرانسیس  پیام خاصی را برای صلح افراد مختلفی که به جنگ و درگیری تهدید شده بودند، فرستاد. برای جوانان میانمار، در جایی که معترضان و فعالان دموکراسی از سرکوب خشونت بار و حتی مرگ بر اثر دولت نظامی رنج برده اند، پاپ ضمن ابراز همدردی بیان کرد: نفرت را فقط با عشق می توان از بین برد.

منظور پاپ فرانسیس با کشورهای خاورمیانه، به ویژه سوریه عزیز و جنگ زده بود که با تحریم های سنگین وارد دهمین سال درگیری خود شد. وی درباره سکوت پرسروصدا و جنجالی پیرامون جنگ داخلی در یمن و خشونت داخلی و تروریسم بین المللی در آفریقا اظهار نظر کرد.

پاپ فرانسیس همچنین برای لیبی دعا کرد و در این مناجات برای لیبی که یک دهه خشونت ضعیف شده بود و خواست تا زندانیان آن درگیری، از اوکراین گرفته تا مناطق مورد مناقشه در نزدیکی آذربایجان، به سلامت به خانواده هایشان بازگردانده شوند.

پاپ فرانسیس دعا کرد: اسرائیلی ها و فلسطینیان قدرت گفتگو را بدانند و دستیابی به یک راه حل پایدار که به دو کشور امکان می دهد در کنار هم در صلح و رفاه زندگی کنند، را مجدد کشف کنند.

وی کشورهایی مانند لبنان و اردن را به دلیل استقبال از بسیاری از پناهندگان که از درگیری در سوریه فرار کرده اند، ستود و خواست که نور عیسی ظهور کرده نوری برای تولد دوباره مهاجران باشد.

در نهایت، پاپ مکان هایی را که مردم آزادانه نمی توانند جشن های مسیحیان را برگزار کنند اعلام کرد. وی گفت: ما دعا می کنیم تا این محدودیت ها و همچنین تمام محدودیت های عبادتی و مذهبی در سراسر جهان برداشته شود و به همه اجازه داده شود که آزادانه دعا و ستایش خدا را به جا آورند.

در چین، اصطلاح رواج باور چینی در عقاید مذهبی توسط پکن-واتیکان در مورد تعیین اسقف ها تقویت شده است که به اعتقاد منتقدان ممکن است توانایی واتیکان در محکوم کردن ادامه نقض حقوق بشر در چین را تضعیف کند. رفتار چین با مسلمانان اویغور در سخنرانی جهانی پاپ ذکر نشده است. پاپ تصدیق کرد که عید پاک «فرمول جادویی» نیست که بتواند مبارزات بیشماری که کلیسای کاتولیک و جهان با آن روبرو هستند، از میان بردارد. اما در برابر، یا بهتر بگوییم، در میان این واقعیت پیچیده، پیام عید پاک به طور خلاصه و جامع از واقعه ای صحبت می کند که امید ما را ناامید نمی کند و آن هم این است که «عیسی به صلیب کشیده شد اما باز ظهور کرد».

مترجم: فائزه رنجبران

منبع religionnews
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.