خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمادگی علمای اهل سنت پاکستان برای گرامیداشت روز جهانی قدس

در دیدار با جعفر روناس مطرح شد؛

جمعی از مهمترین علمای اهل سنت پاکستان در دیدار با وابسته فرهنگی ایران در لاهور ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم روز قدس یاد و خاطره سردار سلیمانی را به عنوان شهید راه آزادگی گرامی داشتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جمعی از علمای اهل سنت و فعالان مذهبی با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور دیدار کردند و ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری هر چه باشکوهتر روز جهانی قدس، یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی را به عنوان شهید راه آزادگی گرامی داشتند.

در این دیدار علامه معصوم حسین نقوی، رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی، امجد حسین چشتی، دبیر کل جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی، محمد حسین گولری، معاون رئیس شورای علمای اهل سنت، پیر علی رضا شاه گیلانی، از علمای مشهور اهل تسنن، مفتی سید عاشق حسین شاه نقشبندی، مدیر جامعه مدرسه الفاطمه، علامه اصغر عارف چشتی، سخنگوی بخش امور مذهبی حزب حاکم تحریک انصاف، حاجی امین خان، مدیر ارشد شورای جهانی برای حفاظت از خاتمیت، سید عقیل حیدر، عضو ارشد جمعیت علمای اهل تسنن، پیر اختر رسول قادری، پیر امیر سلطان، سید مناظر حسین گیلانی و تعدادی دیگر از فعالان مذهبی اهل سنت حضور داشتند.

علامه معصوم حسین نقوی، رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی با بیان ارادت اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: دشمن با طرح دسیسه سعی می‌کند با تشکیل گروهک‌های تکفیری اسلام را تضعیف کند یا چهره بدی از دین مبین اسلام در جهان نشان دهد اما خوشبختانه در پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی، مردم با فتنه تکفیری‌ها آشنا شده‌اند به همین دلیل صفوف اتحاد خود را بیش از پیش قوی‌تر کرده‌اند.

وی با آرزوی موفقیت برای جعفر روناس گفت: شما در شهر لاهور برای ما نقش سفیر اسلام را دارید زیرا که از کشور خود به پاکستان آمده‌اید تا به سهم خود برای اتحاد و تقویت وحدت در این کشور نقش آفرینی کنید.

امجد حسین چشتی، دبیر کل جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی با بیان تلاش مستمر امام خمینی (ره) برای تقویت اتحاد در امت اسلام گفت: گروه‌های مختلف اهل سنت در پاکستان از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و برگزاری روز قدس حمایت می‌کنند.

وی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را شهید راه اسلام خواند وگفت: ما در چهلمین روز شهادت قاسم سلیمانی به ایران سفر کردیم تا از تلاش جهادی وی برای اعتلای اسلام قدردانی کنیم.

امجد حسین چشتی با اشاره به فتنه گروهک‌های تکفیری در جهان اسلام گفت: داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری دشمن مشترک شیعه و سنی هستند زیرا که بسیاری از اهل تسنن در پاکستان توسط گروهک‌های تکفیری به شهادت رسیدند.

پیر علی رضا شاه گیلانی از علمای اهل سنت پاکستان، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را مرکز ترویج اتحاد بین المسلمین دانست و گفت: از حضور در این مرکز فرهنگی و اسلامی در کنار برادران ایرانی خوشحالیم و امیدواریم روابط هر دو کشور در همه زمینه‌ها روز به روز گسترده‌تر و ریشه‌دارتر شود.

وی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور همسایه، حلّال مشکلات پاکستان در زمینه‌های اقتصادی و انرژی دانست و گفت: خط انتقال گاز ایران و پاکستان از نظر هزینه برای پاکستان بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر پروژه‌های تامین انرژی است به همین دلیل از دولت پاکستان می‌خواهیم با نادیده گرفتن فشارهای خارجی، در جهت منافع ملی و حل مشکلات کمبود انرژی، از این فرصت استفاده شایسته‌ای ببرد.

این شخصیت اهل تسنن با اشاره به اشتراکات مذهبی بین دو کشور برادر ایران و پاکستان گفت: قرآن، پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) وجه مشترک بین دو کشور است و اهل تسنن در پاکستان نیز همانطور که خداوند فرمان داده است به این اشتراکات چنگ زده و از تفرقه دوری می‌کنند.

محمد حسین گولروی، معاون رئیس شورای علمای اهل سنت با بیان اینکه بسیاری از عرفای شبه قاره هند و پاکستان به زبان فارسی شعر سرودند گفت: پیر نصیرالدین نصیر از عرفای بزرگ عصر حاضر با نگارش کتاب «آغوش حیدر» در مدح و ستایش پیامبر و اهل بیت (ع) اشعار زیبایی سرودند.

در این نشست جعفر روناس مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه علمای دین در هدایت درست جامعه در مسیر وحدت، رستگاری و خوشبختی گفت: در ماه مبارک رمضان مراسم، محافل و مسابقات قرآنی و مذهبی از سوی خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار می‌شود.

وی از علما برای بهتر برگزار کردن این مراسم ها دعوت به عمل آورد.

مسئول خانه فرهنگ ایران در ادامه با بیان اهمیت برگزاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: پیام و هدف امام خمینی (ره) در برگزاری هر چه باشکوهتر روز جهانی قدس، زمینه سازی برای آزادی بیت المقدس و سرزمین فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی است.

در این نشست معنوی و دوستانه، تعدادی از نعت خوانان در مدح و ستایش پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.