خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیت‌العدل با انتشار پیام نوروزی از برنامه‌های ۲۰۲۱ بهائیت رونمایی کرد

عضو هیئت علمی دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب، عملیات جدید ساختمانی بهائیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تبلیغات گمراه کننده و تلاش در جهت ایجاد ریشه و اصالت برای بهائیت دانست.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، سیدعلی موسوی نژاد با بیان اینکه ما شاهد کار منظم تشکیلاتی و تبلیغاتی درباره آیین و فرقه‌ای به نام بهائیت هستیم، اظهار کرد: این امر به ویژه در طول ۷۰ سال اخیر و پس از تشکیل دولت غاصب صهیونیستی و هم پیمانی بین بهائیت و این دولت به طور گسترده از طریق استقرار تشکیلات بهائیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دنبال شده است.

وی تصریح کرد: این جریان سعی می‌کند که خودش را به عنوان یک دین معرفی کند؛ به همین منظور برنامه‌های مدون و منظم سالیانه و حتی ماهیانه از سوی بیت العدل در سطح جهان اعلام و اجرا می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: بیت‌العدل به عنوان مرکز رهبری بهائیان، تحت نظر رژیم غاصب صهیونیستی در شهر حیفای فلسطین اشغالی فعالیت می‌کند و هر از گاهی پیامی خطاب به پیروان بهائیت صادر و به اصطلاح به آنها رهنمود می‌دهد.

وی از انتشار پیامی از سوی بیت‌العدل به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ پس از بیش از یک دهه توقف این نوع پیام خبر داد و افزود: در این پیام به برنامه‌های تشکیلات بهائیت در سال ۲۰۲۱ میلادی برای بزرگداشت یکصدمین سال درگذشت عباس افندی (عبدالبهاء)، به عنوان یکی از رهبران این فرقه، تأکید شده است.

موسوی نژاد بحث سالگردها را یکی از برنامه‌هایی ذکر کرد که تشکیلات بهائیت در سالهای اخیر با حمایت صهیونیستها و آمریکا و دولتهای غربی با تبلیغات وسیع برگزار کردند و افزود: از جمله برنامه‌های این تشکیلات مورد حمایت دولت غاصب صهیونیستی می‌توان به ۲۰۰ امین سالگرد تولد حسین‌علی نوری(بهاء الله) در سال ۲۰۱۷، ۲۰۰ امین سالگرد تولد علی‌محمد شیرازی(باب) در سال ۲۰۱۹ و امسال یعنی سال ۲۰۲۱ به عنوان صدمین سالگرد درگذشت عبدالبها اشاره کرد.

برگزاری سالگردهای رهبران فرقه بهائیت گمراه کننده است

وی تصریح کرد: چنین تبلیغات و برنامه‌هایی که در مراسم‌های سالگرد بهائیان برگزار می‌شود به دلیل تحریف حقائق و تاریخ گمراه کننده است به طوری که در سالگرد باب در سال ۲۰۱۹ فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای انجام شد که از جمله آن تولید یک فیلم در زمینه باب بود که سعی می‌کردند تحرکات و برخوردهای مخرب بابیان و بهائیان در تاریخ معاصر ایران را به گونه‌ای غیرواقعی جلوه دهند.

عضو هیئت علمی دانشکده شیعه شناسی  دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: آنها به این وسیله می‌خواهند با قلب حقائق خشونت‌هایی را که در تاریخ بابیان و بهائیان بوده، صلح‌طلبی و مسالمت‌جویی جلوه دهند که به طور عمده فعالیت‌هایی است در جهت سفید کردن بخش‌های سیاه تاریخ بابیت و بهائیت.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی بر اساس اندیشه‌ نژادپرستانه و به قصد برپایی دولت یهود در سرزمین‌های فلسطین ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این رژیم هیچگاه آنگونه که به پیروان آئین بی‌اعتبار بهائیت اجازه بازسازی و برپایی اماکن جدید مذهبی را داده، به پیروان دیگر ادیان و مذاهب از جمله پیروان پرشمار دو دیانت بزرگ اسلام و مسیحیت، نداده است.

موسوی نژاد این مسئله را بیش از هر چیز ناشی از پیوند شوم و اهداف و منافع مشترک میان صهیونیست‌ها و تشکیلات بهائیت عنوان کرد و افزود: اخیرا سایت رسمی بهائیت از آغاز عملیات برپایی بنایی بزرگ و مجلل در شهر عکای اشغال شده فلسطین خبر داده است که به عنوان آرامگاه عباس افندی (عبدالبهاء) یکی از پیشوایان بهائیت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز بناهای مجلل و پر زرق و برق دیگری در شهرهای حیفا و عکا با مجوز غاصبان صهیونیست برای بهائیان برپا شده است، گفت: از آن جمله می‌توان به بنایی اشاره کرد که برای قبر ادعائی علی محمد شیرازی (باب) سرسلسله جریان بابیت و بهائیت که  حدود یکصد و هشتاد سال پیش در تبریز اعدام شد، در دامنه کوه کرمل در شهر حیفا بنا شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با طرح این سؤال که چگونه رژیم اسرائیل که بر اساس نگاه نژاد پرستانه و آپارتاید مذهبی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تشکیل شده به بهائیان اجازه اینگونه فعالیت‌ها را می دهد؟ یادآور شد: این پرسش پاسخی جز منافع و همکاری های مشترک بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات بهائیت مستقر در سرزمین های اشعالی ندارد و این هم پیمانی و همسویی می‌تواند پاسخ پرسش‌های پرسشگران در نوع مواجهه ما با بهائیت در جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری سالگردها بیشتر برای تبلیغ و ترویج و تحریف تاریخ است، تصریح کرد: در قالب این مراسم‌ها سعی می‌کنند سابقه بابیت و بهائیت که درخشان و مثبت نیست و پر از نقاط منفی، خشونت گرایی، خرافه‌گرایی و واپس‌گرایی است؛ بپوشانند.

موسوی نژاد یادآور شد: با مرور تاریخ و آموزه‌های اصلی و اولیه بابیت و بهائیت این نکته کاملا نمایان می‌شود که این جریان از همان آغاز خرافه گرا، خشونت گرا و غیر منطبق با عقل و زمانه بوده و بعدا تلاش شده براین نقاط ضعف تاریخی سرپوش گذاشته شود و به عنوان مثال برای پوشش به معماری‌های خیره کننده می‌پردازند که چشم بینندگان را خیره کنند و به عنوان یک جریان تمدن‌ساز شناخته ‌شوند.

وی ادامه داد: باید گفت تشکیلات بهائیت برای جبران بی هویتی و ضعف های تاریخی خود به نوعی در حال آثار باستان سازی هستند! تااز این رهگذر برای خود ریشه و اصالت خلق کنند در حالی که واقعیت این است که ما در تاریخ معاصر با آیین بی‌ریشه و بی‌اعتباری در مقایسه با دیگر مذاهب و ادیان در جغرافیای جهان امروز مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی دانشکده شیعه شناسی  دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه تشکیلات موجود بهائیت در پی اشتراک منافع و پیوند بین آنها و رژیم صهیونیستی وبا وساطت و نظارت انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه ایجاد شده است، عنوان کرد: این همکاری ها علی رغم همه تحولات در منطقه روز به روز گسترش پیدا کرده و با کوچکترین تنش بین رژیم صهیونیستی و بهائیان در طول ۷۰ سال که از عمر رژیم اسرائیل می گذرد مواجه نشده و هیچگاه منافع آنها به تضاد و تقابل نرسیده است.

خبرنگار: ایمن سادات موسوی‌نژاد

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.