خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چه کسانی قربانی «انتفاضه جهانی شده» خواهند شد؟

آنچه شکسپیر درباره ضد صهیونیسم می دانست؛

حامیان مردم فلسطین به رژیم اسرائیل و صهیونیسم ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ در بروکلین اعتراض کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، خاخام جفری کی سالکین، رهبر معنوی معبد اسرائیل در وست پالم بیچ فلوریدا و نویسنده کتابهای متعددی درباره معنویت و اخلاق یهودیان است. او در یادداشتی به قربانیان انتفاضه پرداخته است که در ادامه از نظر می گذرد؛

از جمله چیزهایی ارزشمند من در خانه، مجموعه نمایشنامه ها و غزل های شکسپیر با چرم است.

در نمایشنامه ژولیوس سزار، یک صحنه همیشه مرا وحشت زده کرده است زیرا شکسپیر در مورد یکی از ابعاد وحشیانه وضعیت انسان پیش آگاه بود؛ آن لحظه پس از ترور قیصر است که انبوهی از رومیان عصبانی در خیابان ها سرگردان و به دنبال توطئه گران هستند.

آنها که به دنبال یک توطئه گر به نام سینا هستند، مردی را با این نام  پیدا می کنند اما او از توطئه گران نیست. این سینا شاعر است.

خاخام جفری سالکین
خاخام جفری سالکین

واقعاً ، نام من سینا است
او را تکه تکه کنید، او یک توطئه گر است
من سینا شاعر هستم، من سینا شاعر هستم!
او را بخاطر ابیات بدش بکشید، او را بخاطر ابیات بدش بکشید!
من سینا توطئه گر نیستم
مهم نیست، نام او سینا است ، قلب او را بیرون آورید. پاره اش کن ، پاره کن!

آن صحنه من را به وحشت می اندازد زیرا با روانشناسی جمعیت صحبت می کند ، چگونه مردم می توانند خود را به جنون های غیر منطقی بکشند. هیچ فرقی نمی کند که سینا توطئه گر باشد یا شاعر؟! اسمش سینا است پس پاره اش کن! آنها فقط خون می خواهند.

در تظاهرات اعتراض آمیز ضداسرائیلی که مدتی قبل در بروکلین برگزار شد، گروه «صدای یهودی برای صلح»، که یک گروه ضد اسرائیلی است، تبلیغ شد.

تظاهرکنندگان شعار می دادند: ما یک شهر (ایالت) نمی خواهیم، ما همه آن (شهرها) را می خواهیم. فلسطین از رودخانه تا دریا آزاد خواهد بود.

آنها جهان بدون اسرائیل را می خواهند.

شعارهای «صهیونیسم تروریسم است»، «ما فلسطین را در طول عمر خود آزاد خواهیم کرد»، «انتفاضه را جهانی کنید» در‌ بنرهایشان معترضان نقش بسته بود

«انتفاضه» عربی برای قیام یا شورش است و در جدیدترین عملکردهای خود، به اقدامات سازمان یافته خشونت و حملات تروریستی علیه اسرائیلی ها اشاره می کند که بیش از هزار قربانی داشته است. انتفاضه بر اسرائیل متمرکز شده است و «جهانی شدن انتفاضه» به این معنی است که یهودیان در هر کجا که باشند ناراحت و ناامن خواهند بود.

اجازه دهید یادآوری کنم: یهودیان. نه اسرائیلی ها نه صهیونیست ها

بگذارید سناریو را تصور کنیم. به عنوان مثال، در قسمت فوقانی غرب. معترضان در خیابان ها قدم می زنند و به رهگذران اعتراض می کنند.

فکر می کنید آنها خواهند پرسید: «آیا شما اسرائیلی هستید؟» نه. آنها به دنبال یهودیان خواهند بود. این که آنها چگونه خواهند فهمید که یهودی کیست، سوال دیگری است. اما، اجازه دهید گفتگوی ترسناکی را تصور کنیم.

آیا شما یهودی هستید؟
بله ، اما … (مقصر با توضیح)

بله ، اما من وابسته نیستم.
بله، اما من یهودی فرهنگی هستم.
بله، اما من به شدت از برخی سیاست های اسرائیل انتقاد می کنم.
بله، اما من یک فعال ضد صهیونیستی یهودی چپ هستم.
بله ، اما من عضو ساتمار هستم ، فرقه ای حشدی که معتقد است صهیونیسم سه گانه است.
من قربانی تاریخ هستم. این باعث ایجاد هر گونه ترس از آسیب پذیری یهودیان در درون من می شود.

به نظر شما منظور از «جهانی شدن انتفاضه» چیست؟ کمپین نامه نویسی؟
من سینا توطئه گر نیستم! من سینا شاعر هستم!

تصور کنید جوانی یهودی به نام دیوید است. من دیوید نیستم ، یهودی صهیونیست! من دیوید هستم-یهودی ضد صهیونیست، بدون وابستگی، بی دغدغه و بی ارتباط. من بخشی از توطئه نیستم!
«مهم نیست، او یهودی است، قلب او را بیرون آورید و دور بیندازید»
«پاره اش کن ، پاره کن! »
باشه باشه. شاید خشونت آمیز نباشد. به احتمال زیاد نخواهد بود اما، انواع مختلف خشونت بسیار ظریف وجود دارد. ما دیگر نیازی به خشونت گروه فیزیکی نداریم. خشونت گروه های مجازی بسیار خوب خواهد بود، بسیار متشکرم.

مثلاً داستان بیلی آیلیش، ستاره پاپ. او ویدئوهای هدفمندی را برای تبلیغ آلبوم جدید خود منتشر کرد. او در یک ویدیو گفت: سلام اسرائیل، این بیلی ایلیش است ، و من بسیار هیجان زده هستم که امروز آلبوم جدیدم با عنوان «شادتر از همیشه» منتشر شده است.

این خواننده خوشحال تر از همیشه نیست، به ویژه با هزاران پیام نفرت، او را متهم به حمایت از «نسل کشی علیه فلسطینی ها» می کند.

حتی نام یکی از توطئه گران، محکوم کردن سینا شاعر به مرگ بود. آیا این جریان در مورد یهودیان فرق خواهد کرد؟

نویسنده: جفری سالکین
مترجم: محمد ریحانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.