خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیشنهاد کارشناس امریکایی برای شکست داعش

به گزارش ادیان نیوز ، به نقل از سومریه نیوز، کریستوفر هارمر تحلیلگر مسایل نظامی و پژوهشگر موسسه مطالعات جنگی، در اظهاراتی که بیانگر بی برنامگی آمریکایی ها در مبارزه با داعش است، با بیان اینکه عدم شکست گروهک داعش در موصل و سوریه به معنای شکست ماموریت آمریکاست، پیشنهاد داد تا با آغاز بهار آینده، نقشه ای برای حمله سراسری به داعش در شهر موصل طراحی شود.
وی گفت: لازم است که نقشه ای برای حمله به داعش در آغاز فصل بهار، به بررسی گذاشته شود زیرا اگر ما و نیروهای عراقی آمادگی جدی برای پیشروی به سمت موصل نداشته باشیم، شکست داعش غیرممکن خواهد بود. باید این گروهک را در پایگاهش در موصل هدف قرار دهیم و در سوریه هم آن را شکست دهیم.
این تحلیلگر امریکایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه عملیات فعلی پس از اقدام امریکا در مستقر کردن ۱۵۰۰ مشاور نظامی دیگر در عراق توسعه یافته است، گفت: به نظر می رسد که ما در مرحله توسعه عملیات آتی هستیم، زیرا تعداد نظامیان در عراق را افزایش دادیم و آنها را به مناطق نزدیک به محل های درگیری ارسال می کنیم که خطرات روبروی آنها را دوچندان می کند؛ اما در واقع عملیات توسعه نیافته اند بلکه در واقع نیروها و هزینه ها افزایش یافته است.
وی خواستار یادآوری تجربه طالبان شد و افزود: به یاد بیاوریم که گروه طالبان را از ۱۳ سال هدف حملات هوایی قرار دادیم اما این گروه تسلیم نشد و درگیری پایان نیافت بلکه به تلاش خود برای توسعه و کنترل مناطق و انجام حملات گسترده در افغانستان و پاکستان ادامه می دهد… نمی توان از طریق حملات هوایی داعش را شکست داد فقط می توانیم از طریق حملات هوایی، به شکست آنها کمک کنیم. اما برای موفقیت این ماموریت باید نیروهایی در منطقه وجود داشته باشند تا پایگاه هایی را که باید بمباران شود، به طور دقیق شناسایی شوند.
باراک اوباما رییس جمهور امریکا روز یکشنبه، افزایش تعداد مشاوران نظامی امریکایی در عراق را مرحله ای جدید در حمله علیه داعش توصیف کرد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.