خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی پاتریارک کریل اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه

پاتریارک کریل اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه پس از پایان دبیرستان در سال ۱۹۶۵ وارد مدرسه علمیه لنینگراد و سپس آکادمی الهیات این شهر شد و در سال ۱۹۷۰ فارغ التحصیل گشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وی ۲۰ نوامبر ۱۹۴۶ در لنینگراد اتحاد جماهیر شوروی (سنت‌پترزبورگ) به دنیا آمد. پدرش میخاییل واسیلویچ گوندیایف کشیش بود و در سال ۱۹۷۴ درگذشت. مادرش رایزا ولادیمیرونا گوندیایف معلم زبان آلمانی مدرسه در سال ۱۹۸۴ درگذشت. برادرش نیکالای استاد الهیات در آکادمی سن‌پترزبورگ و پدربزرگش کشیش واسیلی استپانویچ گوندیایف به دلیل مبارزاتش در دهه‌های ۴۰-۲۰ میلادی قرن بیستم در زندان و تبعید بود.

پاتریارک پس از فارغ‌التحصیلی از کلاس هشتم دبیرستان به مجتمع‌ زمین‌شناسی لنینگراد اداره زمین‌شناسی شمال غربی پیوست و در آنجا از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۵ به عنوان تکنسین نقشه‌کشی مشغول به فعالیت بود و کار را با تحصیل در دبیرستان ترکیب نمود.

پس از پایان دبیرستان در سال ۱۹۶۵ وارد مدرسه علمیه لنینگراد و سپس آکادمی الهیات این شهر شد و در سال ۱۹۷۰ فارغ التحصیل گشت. وی ۷ آوریل ۱۹۶۹ به عنوان هیروداسیک و ۱ ژوئن همان سال به درجه هیرمونیک رسید و از سال ۱۹۷۰ در آکادمی الهیات لنینگراد به تدریس پرداخت.

طی سال‌های ۱۹۷۴-۱۹۷۱ نماینده کلیسای مسکو در شورای جهانی کلیساها در شهر ژنو بود.

از دسامبر ۱۹۷۴ تا حدود ۱۰ سال بعد، با سمت رئیس آکادمی الهیات و مدرسه علمی لنینگراد مشغول به کار شد.

از ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۹ ریاست بخش روابط خارجی کلیسا را بعهده داشت و عضو دائمی شورای مقدس بود.

در ۲۵ فوریه ۱۹۹۱ به درجه متروپولیت ارتقا یافت و از ۱ فوریه ۲۰۰۹ به طور رسمی توسط شورای محلی کلیسای ارتدکس روسیه به عنوان اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه انتخاب شد.

وی در کانال تلویزیونی اسپاس СПАС متعلق به کلیسا سلسله مباحثی را در سخنرانی‌های تلویزیونی به پیروان ارائه می‌دهد و در سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز به مناسبت‌های مختلف سخنرانی‌هایش پخش می‌شود.

وی همچنین با مفتی مسلمانان روسیه؛ شیخ راویل عین‌الدین نیز مناسبات خوبی دارد.

۱۲ آوریل ۲۰۲۲ با سفیر و رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد. پاتریارک کریل در این دیدار اظهار داشت: روابط خوبی بین روسیه و ایران ایجاد شده است که به ویژه اخیرا به طور فعال توسعه یافته است. وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری دوست من بود و ما ادوار گفتگوی ادیان را با او شروع و رویدادهای مشترک زیادی برگزار کردیم و مهم‌ترین چیز این است که در خلال این بحث‌ها به همگرایی دیدگاه‌ها در مورد موضوعات بسیار مهم، هم در دستور کار سیاسی مدرن و هم در مورد مسائل معنوی و اخلاقی پی بردیم.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.