خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه با تور ترکیه

در هر گوشه آن تاریخ کشف نشده ای وجود دارد

به گزارش آلامتو و به نقل از سفرباتو در بیرون از استانبول شما شهرهای زیاد دیگری پیدا می کنید که همگی ارزش یک برنامه سفر مجزا را دارند. بدروم از استانبول ۹ ساعت با خودرو فاصله دارد  شبه جزیره سنت تروپز به عنوان نقطه ای در میان زیباترین های دنیاست و با داشتن آثار باستانی و معماری در طول هر جاده ، وقتی نوبت به اکتشاف می رسد به راستی از خود بی خود خواهید شد.

هتل های ترکیه به سرعت در حال تبدیل شدن به مقاصدی در کلاس جهانی هستند.

ترکیه مکانی ویژه برای داشتن معماری ، تاریخ غنی ، اماکن لوکس تفریحی ، مسیرهای کروز ، هتل های عالی ، بالن سواری ، غذاهایی فراموش نشدنی ، فضای پر جنب و جوش هنری و  است و این لیست می تواند همینطور ادامه پیدا کند .

تعدادی هتل در چند سال گذشته در استانبول ظهور کرده اند و استعداد و پتانسیل این اماکن اقامتی، می تواند به تنهایی دلیل شما مسافران تور ترکیه برای سفر کردن به آنجا باشد . هتل ۵ ستاره Raffles که در مرکز شهر واقع شده ، خانه SOHO یا هتل Shangri La Bosphorus هتل هایی هستند که می توانند تا هفته ها بعد از بازگشتتان از سفر ، الهام بخش رویا پردازی های شما باشند .

فضای هنری و فرهنگی دائماً در حال رشد است

فستیوال بین المللی هنر و فرهنگ استانبول که بیشتر به عنوان IST شناخته می شود ، یکی از رسمی ترین گردهمایی های نمایشگاه های رایگان هنری و گفت و گوهایی است که برای همیشه فرهنگ ، ادبیات و معماری این شهر را دگرگون کرده اند . اسامی مانند Zaha Hadid ، Gore Vidal و Courtney Love در میان مهمانان افتخاری تاریخ این فستیوال هستند .

یکی از زیباترین جنبه های شهر ، مشاهده وقف استانبول به هنر در هر گوشه ای ست . اگر شما به دنبال مجموعه هنری وسیع تری می گردید ، موزه هنرهای معاصر استانبول باید در بالای فهرستتان قرار بگیرد . این موزه با فضایی معاصر برای نمایش آثار هنری محلی ، از زمان افتتاحش در سال ۲۰۱۱ ، ساختار فرهنگی شهر را هم برای بازدیدکنندگان و هم برای خالقینی که آنجا را خانه خطاب می کنند تغییر داده است . با داشتن یک تئاتر ، کتابخانه تحقیقاتی ، رستوران پانورامیک و یک آرشیو عظیم ، هیچ جایی بهتر از آن برای غوطه ور شدن شما در میان دست های فراوانی که در تاریخ و فرهنگ گذشته و امروز استانبول نقش داشته اند ، وجود ندارد .

بازارهای ترکیه فرصتی عالی برای فرو بردن کامل شما در تاریخ هستند

بازار بزرگ استانبول یک مرکز خرید شناخته شده در سراسر دنیا برای پارچه های فوق العاده ، جواهرات دست ساز محلی و لوازم خانگی است . به آنجا بروید و سعی کنید بدون خرید یک سوغاتی افتخار آمیز در مجموعه شخصیتان، آنجا را ترک نکنید .

آب و هوای این کشور

ترکیه به دلیل قرار گرفتن در شرایط مدیترانه ای دارای آب و هوایی کاملا معتدل و مطلوب می باشد. همچنین تفاوت آب و هوایی در شهرهای مختلف این کشور به زیبایی و جذابیت آن افزوده است. به دلیل موقعیت جغرفیایی این کشور که درواقع نقطه تلاقی اروپا و آسیا است جای تعجب ندارد که این کشور آب و هوایی متفاوت و برگرفته از هر دو قاره را داشته باشد. در طول تابستان سواحل ترکیه ملایم ترین و مطلوب ترین آب و هوا را دارد و ترکیه از جمله کشورهایی است که در چهار فصل سال گردشگران به خود جذب می کند.

چیزی به عنوان یک منظره بد در ترکیه وجود ندارد

برای مسافران تور ارزان ترکیه که به دنبال لذت بردن از مناظر از روی آب یا در آسمان هستند هیچ کمبودی از فعالیت های مختلف در ترکیه وجود ندارد ، از بالن های بر فراز کاپادوکیه گرفته تا مسیرهای زیاد قایق های کروز در میان بندرهای باستانی کشور ( مثل : افسوز ، کوش آداسی و ازمیر ) و اگر تنها یک مکان وجود داشته باشد که از تمام زوایای مختلف می توان به آن نگاه کرد ، آن همینجاست .

آب و هوای این کشور

ترکیه به دلیل قرار گرفتن در شرایط مدیترانه ای دارای آب و هوایی کاملا معتدل و مطلوب می باشد. همچنین تفاوت آب و هوایی در شهرهای مختلف این کشور به زیبایی و جذابیت آن افزوده است. به دلیل موقعیت جغرفیایی این کشور که درواقع نقطه تلاقی اروپا و آسیا است جای تعجب ندارد که این کشور آب و هوایی متفاوت و برگرفته از هر دو قاره را داشته باشد. در طول تابستان سواحل ترکیه ملایم ترین و مطلوب ترین آب و هوا را دارد و ترکیه از جمله کشورهایی است که در چهار فصل سال گردشگران به خود جذب می کند.

تاریخ غنی استانبول

از آنجاییکه استانبول سابقا قسطنطنیه (پایتخت امپراتوری های بیزانس و عثمانی) بوده است، برای گردشگران تور لحظه آخری ترکیه و علاقه مندان به تاریخ جای بسیار عالی می باشد. بخش قدیمی شهر، جزو میراث جهانی یونسکو می باشد که در این قسمت، صدها موزه وجود دارد. در تور قصر های عثمانی مثل دولماباغچه، علت سقوط سلطنت عثمانی را متوجه خواهید شد. مسجد آبی که در سال ۱۶۱۶ ساخته شد، استعداد درخشان معمار آن، سدفکار محمد آقا را به تصویر می کشد که شاگرد “معمار سنان “معتبرترین معمار دوره عثمانی بود. در حالیکه ایاصوفیه (کلیسا و مسجد قدیم که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است)، ترکیب کاملی از آثار به جای مانده از دو مذهب بزرگ دنیا اسلام و مسیحیت را به نمایش می گذارد.

پل گالاتای استانبول

وقتی از منطقه معروف تکسیم (تقسیم) به طرف پایین می رویم به محله های کوچک کاراکوی و بی اوغلی می رسیم که در این نواحی، برج گالاتا هم با آن چشم انداز باورنکردنی از بالا در این قسمت از استانبول قرار دارد. اما اگر ترس از ارتفاع دارید به خاطر اینکه ازدحام جمیعت توریست ها کنترل نمی شود و میله های ایمنی چندان ایمن به نظر نمی رسند، همیشه ترس از افتادن از این ارتفاع ۶۳ متری مانع از این می شود که از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. خیابان ها هم با هتل های مختلف، موزه، کلیسا و مغازه هایی که دائما در حال تغییر اند آراسته شده اند.

غذاهای ترکی

در استانبول وقتی به غذا فکر می کنید، نیازی به تست کردن آن نیست، چون حتما خوشمزه است. از سیب زمینی های پخته شده تا رستوران های ماهی اورتاکوی و خوراک های بسیار گران قیمت در رستوران های شیک، می توانید هر چیزی که دوست دارید را در استانبول تجربه کنید!

انتهای پیام/م
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.