خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جسارت به مقدسات ادیان و مذاهب در سیره ائمه(ع) وجود ندارد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ حجت الاسلام والمسلمین «سیدکاظم ارفع» در گفت ‌و‌ گویی با بیان اینکه احترام به مقدسات جزو لاینفک سیره همه حضرات معصومین (ع) است، اظهار کرد: بنده سیره عملی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) معظم ایشان را نوشتم و در هیچ کجای زندگی این بزرگواران ندیدم که اجازه بی احترامی به مقدسات پیروان سایر مذاهب اسلامی یا سایر ادیان را داده باشند.

این نویسنده و پژوهشگر سیره اهل بیت(ع) افزود: شایده عده ای با طرح موضوع تولی و تبری، برخی مباحث اختلافی را در دهه اول ماه ربیع الاول مطرح کنند، درحالی که در کتاب های سیره عملی امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشتباه بودن این موضوع به وضوح اثبات شده است.

وی اضافه کرد: در کتاب «حدیث زندگی: شرح حکمت های نهج البلاغه» نیز مشخص است که حضرت امیرالمومنین (ع) مروج فرهنگ وحدت اسلامی هستند و سبک زندگی آن امام بزرگوار نیز نشان دهنده اجتناب از طرح مسائل اختلافی است. بنابراین عده ای موضوع ولایت و امامت را دستاویزی برای طرح مسائل اختلافی نکنند؛ چرا که دشمن به دنبال ایجاد تبلیغات گسترده علیه شیعبان به واسطه انجام چنین رفتارهایی است.

حجت الاسلام ارفع تاکید کرد: دشمن به دنبال گسترش اختلاف و تفرقه میان مسلمان است و از هر روشی برای تحقق این هدف خود و افزایش شبهات میان نسل جوان استفاده می کند. بنده به برخی از این شبهات دینی در کتاب «عصر شبهات» پاسخ و نشان دادم که طرح برخی از سوالات درباره تعامل شیعه و سنی، ریشه در دسیسه های ضد دینی دشمنان دین دارد.

وی در ادامه گفت: موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی جزو سبک زندگی و سیره مراجع تقلید و علما بوده است بنابراین اینکه عده ای این موضوع را به نظام جمهوری اسلامی محدود می دانند، باید بدانند که در اشتباه هستند. برای نمونه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، مرجع شیعیان جهان با انجام برخی از برنامه ها در دهه اول ربیع الاول کاملا مخالفت می کردند و هیچ گاه اجازه اجرای این برنامه ها را در حوزه علمیه قم ندادند.

این نویسنده و پژوهشگر سیره اهل بیت(ع) در ادامه ابراز کرد: امروز مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی از مصادیق تبری از دشمنان اهل بیت(ع) است بنابر این، همه شیعیان باید ضمن تقویت وحدت با اهل سنت، روحیه مبارزه با استکبار جهانی را در خود تقویت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از نزد خود مروج وحدت اسلامی نیستند بلکه این دو فقیه عظیم الشان با الهام از مکتب نورانی قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) شعار راهبردی گسترش وحدت جوامع اسلامی را در سراسر کشور مطرح کردند. الحمدالله حضور برادران و خواهران اهل سنت در پیاده روی اربعین نشان دهنده اثربخشی راهبرد وحدت آفرین نظام جمهوری اسلامی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.