خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای ارتدوکس کورا در استانبول به مسجد تبدیل می شود

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ کلیسای ارتدوکس در ترکیه به مسجد تبدیل می شود.

شورای ایالتی ترکیه پروژه تبدیل کلیسای تاریخی ارتدوکس به مکانی برای عبادت مسلمانان را به تصویب رسانده است. کلیسای کورا یکی از مناطق دیدنی زیبا در ابنیه استانبول می باشد.

براساس رای صادره کلیسای بیزانس متعلق به قرن چهارم در ترکیه به مسجد تغییر کاربری خواهد داد. این مکان که بیش از یک هزار سال کلیسای منجی مقدس نام داشته است. مانند بسیاری از دیگر مکان های عبادت مسیحیان در بیزانس پس از اینکه این شهر در سال ۱۴۵۳ به دست نیروهای عثمانی افتاد، تبدیل به مسجد شد.

اما این کلیسا که محل بزرگداشت نقاشی های بیزانس بود، بر اساس رویکرد سکولار جمهوری جدید که توسط کمال آتاتورک پس از شکست و فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۲۳ بنا نهاده شد، در سال ۱۹۴۵ به موزه تبدیل شد.

این کلیسا ابتدا با نام «کلیسای ناجی مقدس کورا» شناخته می‌شد و آن را روی خرابه‌های کلیسایی دیگر بنا کرده بودند که بیرون از دیوارهای پایتخت سابق امپراتوری روم شرقی، یعنی شهر قسطنطنیه «استانبول » قرار داشت.

کلیسای کورا در استانبول یکی از زیباترین بناهایی است که در کشور ترکیه وجود دارد و بعد از ایاصوفیه محبوب ترین جاذبه ی استانبول به شمار می رود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.